او ادامه داد: شعبه مرکزی بیمه رازی در سال جاری تا به امروز بیش از هزار و 500 میلیارد تومان جذب پرتفو داشته و این مهم در حالی رقم خورده که توازن بسیار خوبی میان پرتفوهای کم ریسک و پرریسک ایجاد شده است.

سرپرست مدیریت شعبه مرکزی بیمه رازی هدف اصلی این شعبه در سال آینده را رشد پرتفو خرد بیان کرد و یادآور شد: شعبه مرکزی بیمه رازی بر آن است تا با ارائه خدمات به روز و متنوع به زیرمجموعه ها و اعضای خانواده بیمه گذاران بزرگ، بیمه نامه های خرد آتش سوزی، اتومبیل و عمر را معرفی و عرضه کند.

او تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب به بیمه گذاران خرد، میزان چسبندگی بیمه گذاران خرد را به شرکت های بیمه بسیار افزایش می دهد و این مهم تمدید چند ساله بیمه نامه های خرد را به همراه خواهد داشت.

جوکار با تاکید بر اینکه باید توازنی میان حجم پرتفوهای کلان و خرد شعبه مرکزی بیمه رازی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت نمایندگان و شبکه فروش در رشد و توسعه بیمه نامه های خرد تاثیرگذار است و در کنار آن برای ورود به بازار خرده فروشی جذب نماینده جدید و تازه نفس حائز اهمیت است، این مطالب در حالی مطرح می شود که مدیریت عامل شرکت در ابتدای سال طبق یک برنامه ریزی مشخص دستور جذب نماینده را به تمام شعب صادر کرد.

او نگاه شرکت به بیمه گذاران را همراهی بلندمدت با آن ها بیان کرد و گفت: نیازسنجی بیمه گذاران و ارائه خدمات مناسب به آن ها بسیار مهم است زیرا با رفتن بیمه گذاران بزرگ، بیمه گذاران خرد به واسطه دریافت خدمات مناسب نزد شرکت باقی خواهند ماند.

جوکار در رابطه با فعالیت بازاریابی در صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: بازاریابی در صنعت بیمه نیاز به آشنایی کافی با مسائل فنی بازاریابی، مسائل فنی صنعت بیمه و انگیزه زیاد دارد و این حوزه دانشگاهی علمی و عملی برای افراد است.

سرپرست مدیریت شعبه مرکزی بیمه رازی گفت: یکی از بهترین محصولات صنعت بیمه، بیمه های عمر و سرمایه گذاری است و نباید تنها با یک هدف و آن هم سرمایه گذاری به بیمه عمر نگاه کرد.

او ادامه داد: در سال 1381، یک تصادف منجر به فوت صورت گرفت و پدر خانواده فوت شد، که بیمه شخص ثالث دیه فرد را پرداخت کرد و در کنار آن مرحوم بیمه نامه عمر هم داشت که مادر خانواده با دریافت سرمایه فوت بیمه نامه مرحوم، خانه ای برای کمک درآمد خانواده و سرمایه گذاری برای آینده فرزندان خریداری کرده بود.

جوکار گفت: هزینه روزانه انواع بیمه نامه ها همچون عمر و سرمایه گذاری به میزان هزینه روزانه تنقلات فرزندان خانواده است.

سرپرست مدیریت شعبه مرکزی بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نرخ تورم، خرید طلا نسبت به بیمه نامه عمر منطقی تر است، خاطرنشان کرد: نگاه افراد در خرید بیمه نامه عمر بسیار مهم است، زیرا این بیمه نامه دارای چند بخش است و قیمت و فروش طلا نمی تواند تمام نیازهای فرد که را برخلاف بیمه پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه نیابد تمام تخم مرغ ها را در یک سبد گذاشت، یادآور شد: شما در کنار خرید بیمه نامه عمر می توانید برای سرمایه گذاری طلا خریداری و همچنین در بازارهای مختلف همچون بانک و بورس سرمایه گذاری کنید.

جوکار در انتها با اشاره به خاطره ای گفت: در سال های گذشته بیمه گذاری با شغل نقاش ساختمانی که تنها 9 کلاس سواد داشت، بیمه نامه عمر با سرمایه های مختلف برای اعضای خانواده خود خریداری و در کنار آن در بازار بورس سرمایه گذاری کرده بود تا فرزندانش در سن 24 سالگی در جامعه رقابتی برای شروع زندگی کاری از دیگران جلوتر باشند و همچون خود از صفر شروع نکنند.

براساس این گزارش، برنامه های سه شنبه های پاسخگویی از فروردین 1400 آغاز شده و تا به امروز 85 قسمت از برنامه به صورت زنده در روزهای سه شنبه از طریق صفحه رسمی بیمه رازی در سایت آپارات پخش شده است.