پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 176114 تاریخ : 1394/09/02-05:26:09
,16,19,20,21,22,
بی ثباتی مدیریت گیلان کم نظیر است

دنبال دلیل عدم توسعه نباشید...

بی ثباتی مدیریت گیلان کم نظیر است

تحلیل روز، سرمقاله بی ثباتی مدیران و عدم پایداری کرسی مدیریت بدون تردید خاص استان گیلان نیست و بسیاری از مناطق عقب مانده و توسعه نیافته از این نارسایی به شدت رنج می برند.

 باز  شکی نیست که علت عدم ثبات در مدیریت علت و علل گوناگونی دارد و یکی  از عمده ترین آنها متاسفانه دخالت های بی مورد و گاه امتیاز خواهانه افراد ذینفوذ اما بی ارتباط در همه حوزه ها و عرصه هاست! خدا گواه است که به هیچ وجه قصد فضاسازی و منفی بافی و یا خدای ناکرده سیاه نمایی نداریم و این عبارات بی کم و کاست‌ حرف خود مدیران استان،‌ کارشناس ها،‌ جامعه شناسان  و به خصوص مردم استان است. بی ثباتی مدیریت در استان گیلان که البته تا حدی قزوین و مازندران " گستره ی توزیع و فعالیت نشریه منطقه ای واکنش" نیز از آن رنج می برند هرگز به یک یا دو‌ سال اخیر مرتبط نبوده و نیست و ریشه در حداقل دو دهه گذشته دارد. گیلان اگر حرکتی در عرصه های گوناگون داشته مربوط به دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی بود که مدیریت در منطقه تا حد قابل قبولی دارای ثابت بود و استاندار و فرمانداران و شهردارها حداقل 6 یا هفت سال در پست خود ثبات داشتند ،‌" و نگارنده خود به مدت هشت سال در گیلان  مسئولیت داشت " و دراین مدت توان و امکان شناخت،‌ برنامه ریزی و خدمت به مردم فراهم می شد در عین حالی که  در آن دوره کوتاه از تاریخ انقلاب روحانیان در مرکز استان و شهرستان ها بر ثبات مدیران تاکید داشتند و به اطرافیان خود هرگز  اجازه دخالت نمی دادند و در عین حال نمایندگان مجلس هم بیش از هر چیزی به کار قانون گذاری و تدوین و اصلاح قانون اساسی کشور و ... مشغول بودند که اشتغال مبارکی بود!. پس از این دوره به یکباره گویی ورق برگشت و همه در هر کاری دخالت می کنند و این دخالت ها امان کار و فکر و اندیشه ،‌برنامه ریزی و شناخت و خدمت را نمی دهد یا آنکه اساسا مجال چنین امر مهمی میسر نیست.  درست است که در چند هفته اخیر سروصدای زیادی در خصوص جابه جایی مسئولان مرکز استان گیلان و شهرستان ها در محافل اداری و رسانه ها گسترش یافته است و جریان های سیاسی و نماینده ولی فقیه در این خصوص موضع گیری های تندی  اتخاذ کرده اند،‌ اما هر تغییری نامناسب نیست و اگر مدیر کل و فرماندار و معاون اداره کل اهل رانت و رابطه و رشوه و امثال آن هست ،‌ بی معطلی باید جایگزین شود – مشروط برآنکه به گفته مردم  با ارتباط های قوی تر درجای بهتر و بالاتریی به کارگرفته نشود.
این روزها در خبرها می آید که بستگان بسیاری  از نمایندگان گیلان،‌ قزوین و مازندران به عنوان مدیران تازه نفس وارد عرصه کار زار مدیریتی شده اند که اگر شایستگی داشته باشند ،‌ آنهم هیچ اشکالی ندارند و اگر عرضه لازم را ندارند خود حضرات اجازه چنین اقدام ناپسندی را ندهند که .....
یک نگاه گذار به استانداری گیلان نشان می دهد که در این سالها به خصوص در یک دهه اخیر  چند استاندار بومی و غیر بومی وارد گیلان شده و قبل از آنکه حتی با مجموعه زیر نظرشان آشنا شوند از کار برکنار شده اند و استاندار چند ماه مسئول هم داشتیم!!؟ . یا در شهر گردشگری و زیبای رشت در همین مدت اندک با وجود مطالعات و بررسی های عمیق شوراهای شهر 12 شهردار انتخاب و به سرعت و قبل از آنکه مجال خدمت پیدا کنند،‌ توسط همین شوراها جایگزین شده اند.!
در سازمان های دولتی و بخش صنعت و خدمات و حوزه فرهنگ و هنر گیلان نیز اوضاع بر همین سبک و سیاق است و مدیران فرهنگی حتی فرصت پیدا نمی کنند که کانون ها و انجمن ها و تشکل ها و .... را در دوره مدیریت کوتاه و گذرای خویش بشناسند.  در استان هایی مانند اصفهان و خراستان رضوی اگر توفیق،‌رشد و توسعه یافتگی وجود دارد،‌ هرگز شک نکنید که به ثبات مدیران و انتخاب مدیرانی لایق و شایستگی ها بستگی داشته و دارد و مردم هم با درک درست و تحقیق و پیگیری مستمرکسانی را انتخاب می کنند که به راستی خدمت گذار باشند.  ما نیز در گیلان و مازندران و قزوین  به زودی انتخابات مجلس و بعد هم شوراها را داریم و بیاد مان باشد که چه کسانی را برای چه منظوری به مجلس و شورا می فرستیم و آنها باید در این عرصه ها منشا چه خدماتی باشند،‌ یا آنکه در دوره مدیریت و نمایندگی و امثال آن چه خدماتی کرده اند و چقدر صالح ،‌ متعهد  و پاک دست در عین حال دلسوز به انقلاب و مردم و محرومان بوده اند.
مسئولان هم به خاطر داشته باشند که با اقتدار پیگیرانه دستگاه قضایی در آینده ای نزدیک ثروت مدیران در 36سال گذشته به احتمال زیاد حسابرسی و اندوخته های افسانه ای ثروت اندوزان افشا و معلوم خواهد شد که چه کسانی در این نظام ارزشمند خدمت گذار واقعی بودند و همه هم و غم شان دلسوزی برای دین خدا و خلق بوده است و چه کسانی مسئولیت را در مجلس و دستگاه قضایی و دولت برای افزودن بر اندوخته ها و رانت و رابطه انتخاب یا از مناصب و قدرت خود سوء استفاده کردند....!؟
شما مردم مسلمان ،‌آگاه و بیدار اگر در این خصوص نظر و پیشنهاد و انتقادی دارید با ما در شبکه خبری گیلان 24 " ارسال مطلب" یا پایگاه تحلیلی،‌خبری بانک و صنعت ارسال کنید و اطمینان داشته باشید با انعکاس این اظهار نظرها مسئولان عبرت می بینند و افکار عمومی به اعتماد بیشتری می رسد.
                                  م. محمدپور -  مدیر مسئول – سوم آذر 1394



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران