پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511629 تاریخ : 1399/02/07-10:57:31
,17,
بومی‌سازی قطعات ارزبر و تامین نیازهای فناورانه در کارنامه 98

معاون وزیرصنعت اعلام کرد:

بومی‌سازی قطعات ارزبر و تامین نیازهای فناورانه در کارنامه 98

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: بومی‌سازی محصولات ارز بر و مشارکت واحدهای صنعتی در تامین نیازهای فناورانه کشور از جمله دستاوردهای ثبت شده در کارنامه سال 1398 محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن وتجارت، برات قبادیان در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه توضیح داد: اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (طرح ملی) که با موفقیت همراه شد، به عنوان دیگر آثار عملکرد سال گذشته به حساب می آید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، عموم شاخص‌های پژوهشی و توسعه فناوری حوزه صنعت، معدن و تجارت را در سال 98، افزایشی و توأم با رشد مناسب معرفی کرد.

قبادیان با اشاره به دریافت مجوز برای جذب 200 نفر سرباز در سال جهش تولید در صنایع بزرگ کشور، افزود: سال 99 پروژه طراحی و استقرار مدل چرخه مدیریت بهره وری برای حداقل 20 واحد صنعتی بزرگ در دستور کار است.

 85 میلیارد دلار تجارت خارجی 

رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست گفت: سال 98 حجم تجارت ایران بالغ بر 85 میلیارد دلار بود و حدود 134 میلیون تن صادرات کالا از کشورمان انجام شد و شاخص وزنی صادرات کشور در سال گذشته نیز 14 درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: پارسال در حوزه تجارت خارجی با توجه به الگوی «رونق تولید» به اهداف تعریف شده، دست یافتیم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و اولویت گذاری در افزایش صادرات به کشورهای همسایه، بیش از 60 درصد از صادرات ایران را این کشورها به خود اختصاص داده اند و این رویکرد در سال 99 نیز تداوم خواهد داشت.

زادبوم تصریح کرد: پارسال صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به لحاظ شاخص ارزشی بیش از 75 درصد، کشورهای عضو اکو 24.5 درصد و کشورهای عضو سی آی اس 22 رصد افزایش داشته است.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عمده واردات کالایی ایران در سال 98 شامل کالاهای اساسی، واسطه‌ای، تجهیزات و ماشین آلات بوده است.
وی افزود: ترویج برند و برگزاری جشنواره برند در چارچوب توسعه صادرات کالا و خدمات و همچنین توسعه زیرساخت های صادراتی لازم برای افزایش صادرات در کشور در سال جهش تولید با جدیت دنبال خواهد شد و برگزاری میزهای کالایی و میزهای کشوری در سطح کشور و میزهای تخصصی اصناف و دانش‌بنیان که از سال 98 عملیاتی شده اند، امسال نیز در دستور کار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران