پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252219 تاریخ : 1395/10/01-12:12:52
,10034,
بودجه متناسب با تکالیف قوه قضاییه در برنامه ششم تامین شود

بودجه متناسب با تکالیف قوه قضاییه در برنامه ششم تامین شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: انتظار این است که دولت و مجلس شورای اسلامی متناسب با تکالیف قوه قضائیه در متن و پیوست های برنامه ششم توسعه، بودجه اجرای این تکالیف را تامین کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست شورای قضایی استان تهران در عین حال از تکالیف قوه قضائیه در متن و پیوست های برنامه ششم استقبال کرد اما این نکته را هم یاد آور شد که قطعاً اجرای تکالیف مورد نظر نیازمند تأمین بودجه و اعتبار و منابع انسانی لازم است.

رئیس شورای قضایی استان تهران همچنین با اشاره به جلسات متوالی و متراکم مجلس شورای اسلامی در زمینه بررسی لایحه برنامه توسعه ششم از اهتمام نمایندگان مجلس در مورد بررسی دقیق این لایحه تشکر کرد.
اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد : تکالیف جدید و متنوعی برای دادگستری ها در سال های اخیر و در متن قوانین جدیدالتصویب مانند قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و نیز قانون حمایت خانواده در نظر گرفته شده است که اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است.
وی گفت: در متن قوانین مذکور نیز به دولت تکلیف شده است که اعتبار لازم بابت اجرای مواد این قوانین را تأمین کند که متأسفانه تاکنون تأمین نشده است. 
اسماعیلی افزود:اکنون نیز در برنامه ششم تکالیف جدیدی برای این قوه لحاظ شده که البته این تکالیف متناسب بوده است؛ در جهت ارتقای قوه و توسعه عدالت و خدمت رسانی بهتر به مردم مفید است و دادگستری از تصویب و اجرای آن استقبال می کند.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای این وظایف را تصویب کرده است که کفایت لازم را ندارد و انتظار، این است که در صحن علنی مجلس و با عنایت نمایندگان، اعتبار متناسب با تکالیف تأمین شود و در این صورت خدمات دادگستری ها و قوه قضائیه به شهروندان به ویژه در زمینه کاهش اطاله و افزایش اتقان آراء بهبود خواهد یافت.
بنابراین گزارش مطابق با دستور کار جلسه، شماری از اعضای شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و سپس یوسف باقری، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران در خصوص میزان تحقق مصوبات مربوط به برنامه استانی رئیس قوه قضائیه گزارشی، ارائه کرد.
همچنین مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران پیرامون شناسایی هویت شهدای حادثه حله در عراق و نیز تصادف قطار در مسیر سمنان-مشهد توضیحاتی را برای حاضران جلسه مطرح نمود.
هشتمین نشست شورای قضایی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل دادگستری استان تهران برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران