پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247647 تاریخ : 1395/08/07-13:09:55
,5,16,17,
بهره گیری از یونیت های بومی سازی شده نمودارگیری در حفاری شمال

بهره گیری از یونیت های بومی سازی شده نمودارگیری در حفاری شمال

در بومی سازی یونیت های نمودارگیری از گل حفاری، علاوه بر کسب دانش فنی بالای ساخت تجهیزات نمودارگیری حفاری، صرفه جویی نزدیک به 2 میلیون دلاری برای میهن عزیزمان حاصل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی شرکت حفاری شمال،  پس از یک سال و نیم کار پژوهشی و تحقیقاتی و در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی است، اولین یونیت بومی سازی شده نمودارگیری از گل حفاری در دستگاه حفاری خشکی  ndc 119  مستقر و در سرویس فعالیت قرار گرفت.  
 عملیات طراحی سخت افزار و نرم افزار یونیت نمودارگیری از گل حفاری در سال 92 آغاز شد و در  پایان همان سال اولین نمونه صنعتی آن با هزینه ای کمتر از یک سوم قیمت جهانی در کشور ساخته شد.

بر پایه این گزارش، پس از وقفه ای یک ساله در محدودیت خرید برخی قطعات و با تلاش های صورت گرفته، از ابتدای سال 94 اولین یونیت در دستگاه حفاری ndc 114  مشغول به کار شد و در مدت 4 ماه تمام تست های عملیاتی را گذرانده و مورد تائید کارفرما نیز قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: پس از تائید اولین یونیت، ساخت 3 دستگاه یونیت دیگر در دستور کار قرار گرفت که از اول مهرماه اولین یونیت در دستگاه حفاری خشکی  ndc 119  مستقر گردیده است و 2 یونیت دیگر نیز مراحل پایانی تست های پیش از راه اندازی  را می گذرانند و در پایگاه اهواز مستقر می باشند.

لازم به ذکر است؛ در بومی سازی این پروژه، علاوه بر کسب دانش فنی بالای ساخت تجهیزات نمودارگیری حفاری، صرفه جویی نزدیک به 2 میلیون دلاری برای میهن عزیزمان حاصل شده است. شایان ذکر است؛ یونیت نمودارگیری از گل حفاری یکی از مهمترین خدمات جانبی حفاری است که در حین حفاری اکثر چاه های نفت و گاز مورد نیاز می باشد. پردازش های انجام شده توسط این یونیت بر روی داده های دریافتی توسط سنسورهای آن، اطلاعات ذیقیمتی به مهندسین حفاری و مخزن جهت مدیریت عملیات حفاری و بهره برداری از چاه می دهد. تا پیش از این، نمونه مشابه این یونیت با قیمتی بالغ بر چند صد  هزار دلار از شرکت های آلمانی و فرانسوی تهیه  می شد.
 
 عقد قرارداد و تفاهم نامه همکاری شرکت حفاری شمال با شرکت سی ان پی سی بو های دریلینگ چین  
قرارداد و تفاهم نامه همکاری شرکت حفاری شمال با شرکت «سی ان پی سی بو های دریلینگ» چین با حضور مدیران عامل شرکت حفاری شمال و شرکت چینی امضا شد.  
این قرارداد با توجه به قراردادهای جدید همکاری در قالب IPC در کشور منعقد گردید. بر این اساس و بر پایه این قرارداد، آهنگ عملیات حفاری و عملیات جانبی حفاری در شرکت حفاری شمال افزایش خواهد یافت. بر اساس این قرارداد، تمامی سرویسها و خدمات فنی مهندسی صنعت حفاری ارائه خواهد شد هر چند در این قرارداد تاکید شده که اولویت اصلی شرکت حفاری شمال بکارگیری خدمات نوین و بروز حفاری از جمله حفاری با هوا و همچنین حفاری های جهت دار و افقی با استفاده از سیستم  rss و سایر سیستمهای نوین صنعت حفاری است.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران