پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589044 تاریخ : 1400/06/30-17:20:02
,17,
بهره مندی از ظرفیت مشارکت مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق

اولین جلسه مشترک کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و مجمع ملی جوانان برگزار شد؛

بهره مندی از ظرفیت مشارکت مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق

پس از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجمع ملی تشکل های جوانان کشور، به منظور مردمی کردن پیشگیری و مبارزه با قاچاق، نشست مشترکی با حضور رؤسای مجامع استانی و دبیران و نمایندگان کمیسیون های مبارزه با قاچاق استان های سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اقتصاد پنهان، مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 2 ماه پس از امضای تفاهم نامه مشترک با مجمع ملی جوانان، از برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجمع ملی تشکل های جوانان کشور و مجامع استانی تابعه خبر داد.

کوشا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت عظیم مردم و 3700 تشکل مجمع ملی جوانان کشور، گفت: توسعه همکاری کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها با مجامع جوانان استانی مجمع و همچنین کمیسیون های تخصصی استانی ذی ربط، دستیابی به اهداف قانونی طرفین را تسهیل و اثربخش می سازد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارتقاء دانش و آگاهی عمومی در زمینه پیامدهای زیانبار قاچاق کالا و ارز، تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق، افزایش کیفیت تولیدات داخلی، گفتمان سازی، فرهنگ سازی و مطالبه گری در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را از اهداف مهم تفاهم نامه مذکور برشمرد.

وی با اشاره به لزوم اجرای تکالیف ماده 14 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه های ذیربط، افزود: استفاده از ظرفیت و امکانات فرهنگی، رسانه ای و فضای مجازی طرفین در الگوسازی برای حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق از ملزومات اجرای ماده 14 قانون است و اگر دستگاه های فرهنگی استانی در خصوص فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف، فعالیتی انجام ندهند، از طریق مراجع قانونی و نظارتی میتوان پیگیری موضوع را مطالبه کرد.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد : با انتخاب استان های اردبیل، تهران، سیستان و بلوچستان، کردستان و مرکزی به عنوان استان های پایلوت اجرای طرح، مقرر شد جلسات کارشناسی و تخصصی کمیسیون های استانی با مجامع استانی به منظور تبیین نقش مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق و دریافت طرح ها و ایده های مردمی مجامع برگزار شود.

کوشا گفت: بنا بر پیشنهاد مطرح شده توسط مجمع ملی تشکل های جوانان کشور در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی، رسانه ای و تولید محتوای مورد نیاز، استفاده از ظرفیت بودجه فرهنگی ادارات کل فرهنگی اجتماعی استانداری ها در دستور کار قرار گرفت.

کوشا در خاتمه خاطر نشان کرد: امید است از توان و ظرفیت تشکل های جوان و مردمی در سطح کشور بتوان فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق را به عنوان شاخص اصلی کار فرهنگی در این زمینه تلقی نمود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران