پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494366 تاریخ : 1398/09/08-14:48:55
,1,
بهره برداری از رمز دوم یکبار مصرف در خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین

بهره برداری از رمز دوم یکبار مصرف در خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین

پورسعید: مشتریانی که از خدمات بانک ایران زمین استفاده می‌کنند و نیازمند خدمات بدون کارت این بانک هستند نیز می توانند از رمز یکبار مصرف استفاده کنند که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین در حاشیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در جمع خبرنگاران در رابطه با رمز یکبار مصرف گفت: بانک ایران زمین از مدت‌ها پیش این آمادگی ایجاد کرده و بسترهای فنی را بوجود آورده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی انجام شده در گذشته برای خدمات بانکداری دیجیتال در این بانک افزود: همه افرادی که از خدمات بانک ایران زمین استفاده می‌کنند و نیاز به سرویس‌هایی دارند که بدون کارت است که نیازمند رمز دوم است، می‌توانند از رمز یکبار مصرف استفاده کنند که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. لذا اطلاع رسانی انجام شده و مشتریان بانک ایران زمین از این خدمات می‌توانند بهره مند شوند.

 

 

در ادامه فرهاد اینالوئی معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز در رابطه با اجرای رمز یکبار مصرف و کاهش فیشینگ و کلاهبرداری‌های آنلاین اظهار کرد: با اجرایی شدن رمز دوم یکبار مصرف حجم قابل توجهی از فیشینگ‌ها و کلاهبرداری‌ها قطعا کاهش می‌یابد، لذا مشکلی در ابتدای اجرای طرح خواهیم داشت که ممکن است بسیاری از مشتریان سیستم بانکی از این سامانه به راحتی نتوانند استفاده کنند.

 

فرهاد اینالوئی: با اجرایی شدن رمز دوم یکبار مصرف حجم قابل توجهی از فیشینگ‌ها و کلاهبرداری‌ها قطعا کاهش می‌یابد

وی افزود: بانک ایران زمین از ابتدای اسفند ماه سال گذشته اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف را در اختیار مشتریان قرار داده و بناست از ابتدای دی ماه به صورت اجباری برای همه‌ی بانک‌ها پیاده سازی شود.

 

اینالوئی ادامه داد: در مرحله اول که که در واقع بحث اپلیکیشن‌ها مطرح بوده تقریبا نظام بانکی به یک نقطه خوبی رسیده و اپلیکیشن‌های رمز یکبار مصرف ایجاد شد، اما برای اینکه مشکلاتی در این حوزه برای مشتریان پیش نیاید پیش بینی شده سامانه‌ای تحت عنوان "حریم" که در بانک مرکزی تحت عنوان "هدایت رمز یکبار مصرف" ایجاد شده یک سامانه ایجاد شود که برای مشتریانی که دسترسی به گوشی‌های هوشمند ندارند و یا مشکلی در استفاده دارند ما بتوانیم مسیر پیامکی را برای چند ماهی در ابتدای پروژه داشته باشیم تا بتوانیم با اتصال به سامانه حریم و ارسال پیامک رمز یکبار مصرف این کار را برای مشتریانی که به گوشی‌های هوشمند دسترسی ندارند ساده بکنیم که انتظار می‌رود فیشینگ بسیار کاهش پیدا کند.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: اگر رمز یکبار مصرف کسی در زمان دو دقیقه‌ای که فاصله دریافت رمز است لو برود، در هر صورت اعتباری ندارند تا شخص دیگر در مراحل بعدی از آن سوء استفاده نماید.

 

وی در رابطه با رونمایی اپلیکیشن گفت: در بانکداری دیجیتال یک مرکز تماس متفاوت با مراکز تماس دیگر خواهیم داشت؛ مرکز تماس دیجیتال یعنی اینکه مشتری بتواند به راحتی از طریق همه کانال‌ها با مرکز تماس بگیرد، اگر قبلا روش استفاده مشتری با تماس تلفن بوده، در اینجا یک اپلیکیشن را در اختیار مشتری قرار می‌دهیم تا مشتری بتواند درخواست خود را به بانک ارائه نماید تا بتواند از زمان دریافت سرویس مطلع شود و در نهایت مشتری است که تایید می‌کند که سرویس را گرفته و از این سرویس چه میزان رضایت دارد؛ با استفاده از این اپلیکیشن فیدبک‌ها و پایش‌های بهتری صورت می‌گیرد.

اینالوئی افزود: همانطور که سیستم‌هایی نظیر اوبر و اسنپ مشتری را در جریان اینکه چه کسی برای چه کاری مراجعه می‌کند آیا شما رضایت داشتید، این سیستم می‌تواند در فضای دیجیتال بسیار کمک کننده باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران