پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580313 تاریخ : 1400/02/24-10:42:42
,16,
بهره برداری از 6 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه بخش خصوصی آغاز شد

در شصت و هفتمین هفته افتتاح های جهش تولید

بهره برداری از 6 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه بخش خصوصی آغاز شد

امروز در مراسم ویدئوکنفرانس شصت و هفتمین هفته افتتاح های جهش تولید، بهره برداری از ده ها طرح و پروژه در کشور که عمدتاً با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده اند، آغاز شد.

به گزارش بانک و صنعت ، رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در قبلاً موردم پایبند است، گفت: امروز در شصت و هفتمین پنجشنبه شاهد یک افتتاح بزرگ هستیم. بیش از 6 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را امروز افتتاح کردیم این طرح ها و پروژه ها موجب اشتغال 3 هزار نفر در استان های مختلف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمرز (پنجشنبه) در شصت و هفتمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: به مردم قول دادیم در مناطق مهران، قصر شیرین، بانه، مریوان، بوشهر، اردبیل، زابل و اینچه برون منطقه آزاد داشته باشد. قول هایی که داده بودیم به مجلس رفت و بعد شورای نگهبان و مجمع که درنهایت هفت منطقه آزاد تصویب شد و خوشحالیم در این دولت این هفت منطقه آزاد مصوب شده است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اکنون 15 منطقه آزاد در مرزهای کشور داریم که برای ارتباط با کشورهای همسایه و جاذبه سرمایه گذاری و گردشگری ایجاد می کند، گفت: این مناطق بسیار مهم است و همچنین 13 منطقه اقتصادی باعث رونق کشور خواهد شد.

روحانی ابراز امیدواری کرد: مناطق آزاد شاهد رونق بیشتری در ماه ها و سال های و دولت های آینده باشد و افزود: بسیار خوشحالم که در روز بسیار مبارک عید سعید فطر شاهد افتتاح های بسیار خوبی بودیم. امروز 94 پروژه در استان های مختلف افتتاح شد که ان شاءالله برای همه مردم ایران مبارک باشد.

جزئیات طرح های افتتاح شده و میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی آن ها

  • آذربایجان شرقی

38 پروژه بزرگ صنعتی، عمرانی و زیربنایی و کشاورزی با سرمایه گذاری بالغ بر 19 هزار و 278 میلیارد ریال ازجمله طرح هایی است که امروز در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید. سه درصد سرمایه گذاری ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت و عمران و 97 درصد توسط بخش خصوصی انجام شده و تعداد اشتغال زایی آن 498 نفر است.

از مجموع 38 طرح افتتاحی، 23 واحد صنعتی با سرمایه گذاری داخلی 15 هزار و 780 میلیارد ریال و سرمایه خارجی چهار میلیون دلار، سه واحد انبارداری با سرمایه گذاری یک هزار و 775 میلیارد ریال، هفت واحد کشاورزی با سرمایه گذاری 292 میلیارد ریال و دو پروژه گردشگری با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال است.

  • البرز

مقصد دیگر امروز دولت در افتتاح طرح های مهم ملی استان البرز بود و مردم این استان شاهد افتتاح چهار طرح تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی استان البرز بودند. این چهار طرح در زمینه تولید و نیروگاهی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و ایمپلنت های فیزیوتراپی، تجهیزات موردنیاز لوازم خانگی، تولید انرژی برق و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند. برای راه اندازی این تعداد واحد تولیدی حدود چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده و با بهره برداری از آنها بستر اشتغال 125 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

  • خوزستان

از دیگر طرح های امروز می توان به افتتاح هشت طرح صنعتی به ارزش 14 هزار و 427 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و با اعتبار ارزی 1.6 میلیون یورو در منطقه آزاد اروند اشاره کرد. این طرح های اقتصادی که توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر و شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره برداری رسیدند برای 907 نفر به صورت مستقیم و برای هزار و 329 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

  • سیستان و بلوچستان

همچنین چهار طرح زیرساختی و اقتصادی با اشتغال زایی 675 نفر در منطقه آزاد چابهار به بهره برداری رسید. در چابهار به عنوان یکی از چهار شهر لجستیک بر اساس سند جامع لجستیک کشور، تمرکز بر زیرساخت های لجستیکی و تهیه طرح جامع محدوده جدید منطقه آزاد با تمرکز بر هاب لجستیک اقدام ارزشمندی است که صورت پذیرفته و در این راستا امروز مجتمع انبارهای منطقه آزاد چابهار به مساحت 35 هزار مترمربع و ارزش سرمایه گذاری 156 میلیارد تومان افتتاح شد.

پروژه دیگری که امروز بهره برداری از آن با دستور رئیس جمهور آغاز شد، فاز اول توسعه زیرساخت های ICT منطقه با راه اندازی اپراتور مکران تل، کارت شهروندی و سامانه بار هوشمند است که با ارزش سرمایه گذاری 45 میلیارد تومان در فاز اول زمینه تحقق شهر هوشمند را فراهم خواهد کرد.

آخرین پروژه نیز مرکز تجاری رویال سنتر چابهار با ارزش سرمایه گذاری 148 میلیارد تومان بود که در رونق کسب وکار محلی و فعالیت های تجاری و گردشگری منطقه نقش اساسی خواهد داشت.

  • قشم

رئیس جمهوری در ادامه بهره برداری طرح های مهم ملی کشور در روزهای پنجشنبه 10 طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش 21 میلیون دلار و چهار هزار و 737 میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید برای کشور به بهره برداری رسید.

سه طرح شرکت آبزی پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا ماهی با هدف تکمیل زنجیره آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تأمین امنیت غذایی کشور در منطقه آزاد قشم، با اعتبار ریالی یک هزار و 300 میلیاردی و اعتبار ارزی 21 میلیون دلاری و با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و 500 تُن ماهی افتتاح شد. این سه واحد تولیدی درمجموع با ظرفیت 24 قفس و هفت مخزن تولید و تکثیر، توان تولید 875 تُن ماهی در سال دارند که با افتتاح آن، 144 فرصت شغلی ایجاد می شود.

امروز همچنین سه طرح پرورش میگو با ظرفیت سه هزار و 680 تُن میگو در سال و ایجاد 216 فرصت شغلی به ثمر نشست که با تکمیل و بهره برداری از مرحله دوم طرح ها، اشتغال نیروی بومی آن افزایش خواهد یافت. این سه طرح درمجموع شامل 423 هکتار مساحت دارند و تاکنون 78 استخر آمده بهره برداری است و در مراحل بعدی نیز 79 استخر دیگر به این مجموعه ها افزوده می شود. طرح های مذکور درمجموع با 807 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا شد که با بهره برداری از آن 216 نفر صاحب شغل شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران