پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 594895 تاریخ : 1400/12/22-12:47:03
,11,
بلیت پروازهای نوروزی به هیچ عنوان افزایش نمی یابد

معاون وزیر راه:

بلیت پروازهای نوروزی به هیچ عنوان افزایش نمی یابد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از آمادگی دستگاه های تابعه این وزارتخانه برای برگزاری سفرهای نوروزی طی بازه 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، شهریار افندی زاده در نشست خبری تشریح برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت سفرهای نوروز 1401 اظهار کرد: پیش بینی می شود از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده سفرها انجام شود.

وی افزود: پیش بینی ما انجام 7 میلیون و 500 هزار جابجایی با حمل و نقل عمومی جاده ای اعم از مینی بوس، اتوبوس و سواری کرایه، 2 میلیون و 200 هزار جابجایی با قطار، یک میلیون و 700 هزار جابجایی با هواپیما و بیش از 6 میلیون جابجایی دریایی است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: پیش بینی می شود در جاده ها طی نوروز 1401 روزانه حداقل دو میلیون تردد شاهد باشیم که عمده ترددها از 22 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه و 47 هزار کیلومتر راه اصلی است.

به گفته افندی زاده، 14 هزار و 400 دستگاه اتوبوس، 24 هزار و 300 دستگاه مینی بوس و 30 هزار سواری کرایه از سوی سازمان راهداری برای انجام سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده است. همچنین 12 هزار و 660 راهدار در کنار پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر در جاده ها مستقر شده و به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: روزانه 225 قطار برای سرویس دهی پیش بینی شده که حدود 4500 رام قطار در 20 روز است. همچنین برای هر روز از سفرهای نوروزی 106 هزار و 803 صندلی قطار مهیاست که در مجموع 20 روز به بیش از 2 میلیون و 136 هزار صندلی می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ایام نوروز مجوز 14 هزار و 701 پرواز داخلی را داده است. همچنین برای ایرلاین های داخلی مجوز انجام 3050 پرواز خارجی و برای ایرلاین های خارجی 1536 پرواز مجوز صادر شده است. تعداد صندلی های پروازی داخلی در نظر گرفته شده برای نوروز 1401 حدود 25 هزار و 835 صندلی است.

افندی زاده تاکید کرد: برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مودهای آن، تزریق حداقل دو دوز واکسن و برای پروازهای خارجی همراه داشتن تست PCR منفی الزامی است.

وی درباره ایمنی راه ها گفت: مشکل جاده چالوس به دلیل رانش زمین در پی بارش های اخیر بود که سبب شد تا قسمتی از جاده چالوس پس از تونل کندوان به طول چند 10 متر شکاف در جاده ایجاد شود. نیروهای راهداری در حال حاضر در محل هستند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

افندی زاده خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای نوروز 1401 داده نخواهد شد. سازمان هواپیمایی تیم های بازرسی را آماده کرده که اگر مورد گرانفروشی دیده شد، برخورد جدی صورت گیرد. مردم هم می توانند با استفاده از سامانه های سازمان هواپیمایی کشوری موارد تخلف در فروش بلیت را گزارش دهند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره فروش اینترنتی بلیت اتوبوس گفت: طبق گزارش های دریافتی، فروش اینترنتی بلیت در حال انجام است. یکی از برنامه های ما در وزارت راه و شهرسازی، تسهیل خرید بلیت ناوگان حمل و نقل برای مردم است اما با این حال فروش اینترنتی محدودیت دارد و معمولاً 50 درصد ظرفیت ناوگان به صورت اینترنتی فروش رفته و 50 درصد ظرفیت مابقی برای فروش حضوری است. همچنین سرویس اتوبوس های دیگری در صورت اتمام بلیت اینترنتی برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره خرید ناوگان قطار مسافری اظهار کرد: شرکت مپنا به عنوان تولیدکننده داخلی ظرف سه سال آینده می تواند 150 دستگاه واگن مسافری تحویل دهد. بر اساس برآوردهای ما طی این مدت (سه ساله) 900 دستگاه واگن مسافری نیاز داریم بنابراین باید 750 دستگاه مابقی را وارد کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران