پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491594 تاریخ : 1398/07/14-10:07:20
,15,
بلاک چین نه واقعت نه توهم

بلاک چین نه واقعت نه توهم

فروزنده دوست: بلاک چین ر ا باید یک واقعیت ببینیم، یک واقعیت اساسی که در جهان که چه بخواهیم و چه نخواهیم در تمام زندگی ما رسوخ می کند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمدرضا فروزنده دوست مدیر کل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات، در پنل تخصصی «بلاک چین، واقعیت یا توهم» اظهار کرد: بلاک چین نه واقعت نه توهم! اگر بلاک چین را مثل طرح .com که طی سال های 90 تا 95 شکل گرفت ببینیم، بلاک چین توهم است؛ اما اگر بلاک چین ر ا یک واقعیت ببینیم، یک واقعیت اساسی که در جهان که چه بخواهیم و چه نخواهیم در تمام زندگی ما رسوخ می کند.

وی در رابطه با شرایط پیاده‌ سازی بلاک‌چین در کشور گفت: بند7 اقتصاد مقاومتی که خرید کالای ایرانی است، در بستر بلاک‌چین اتفاق خواهد افتاد، بلاک‌چین در آینده به راحتی راه خود را باز خواهد کرد.

 

با رمز ارز ملی میدان انقلاب هم نمی شود دور زد

فروزنده دوست در خصوص دور زدن تحریم ها با استفاده از رمز ارز ملی تاکید کرد: « با رمز ارز ملی میدان انقلاب هم نمی شود دور زد، چه برسه به تحریم ها » اما اینکه با رمز ارزها برای تبادلات مالی با کشورهای دوست و برادر برای دور زدن دلار و تضعیف آن استفاده کنیم، بله می شود.

وی ادامه داد: استفاده از ارز رمزها برای دور زدن تحریم ها فقط در بخش کوچکی از خریدهای کوچک انجام می شود.

 

بودجه بندی بلاک‌چین در کنار 4 فناوری نوین

همچنین فروزنده با بیان اینکه باید کاربردهای بلاک‌چین برای دولت تشریح شود، افزود: انتظار می رود بلاک‌چین در کنار 4 فناوری نوین برای بودجه بندی مدنظر قرار گیرد. برای سال 99، 1400میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در این 4 فناوری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بلاک چین معادل بیت کوین نیست، بحث بلاک چین استخراج و رمز ارز نیست، ما هشت هزار کوین و توکن داریم که دارایی هستند و بخشی از آن ها پلت فرم هستند، لذا آن معماری ای که پشتشان است مهم می باشد.

 

بلاک چین نه واقعت نه توهم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 190
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران