پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464777 تاریخ : 1398/02/28-16:05:52
,14,
بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار شد

بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری برگزار شد

بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین اربابی معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم که در نیشابور برگزار شد، گفت: نیشابور شهری است که بزرگانی هم چون خیام و عطار و کمال‌الملک و پرویز مشکاتیان در این شهر به دنیا آمده یا زیسته‌اند.

او ادامه داد: نیشابور با داشتن این مفاخر و مشاهیر و دانشمندان، چند وجهی هنر، حکمت، عرفان، فلسفه، ادبیات و ریاضیات است.

اربابی با بیان این که دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه مردم اعمال کرده است، تصریح کرد: در شرایطی که این تحریم های ظالمانه علیه مردم اعمال شده است ما نباید خودتحریمی داشته باشیم.

او تاکید کرد: باید به درکی برسیم که به دور از خود تحریمی میراثی را برای آیندگان به جا بگذاریم تا هزاران سال دیگر، یکی هم از کنار قبر ما گذشت، فاتحه ای برای ما بخواند.

معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به بازدید اش از آثار تاریخی و میراث فرهنگی نیشابور گفت: مجموعه نقاط ارزشمندی سامان پیدا کرده و در مقبره‌های عطار و خیام اتفاقات خوبی افتاده است که برای تداوم آن از مدیر کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی خواستیم طرحی را اماده کند تا این در مجموعه ها سرمایه گذاری شود.

در این مراسم همچنین نمایندگان مردم نیشابور در مجلس، معاون زیارت استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و معاون سرمایه گذاری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، شهردار و اعضای شورای شهر و چندهزار نفر از مردم حضور داشتند.

گلباران آرامگاه خیام، شعر خوانی استاد محمد علی بهمنی، رونمایی از تمبر یادبود روزملی خیام نیشابوری، تواشیح خوانی، مناجات خوانی و نی نوازی از برنامه های این مراسم بود.

28 اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری نام‌گذاری شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران