پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251461 تاریخ : 1395/09/22-13:20:15
,17,
برگزاری کنفرانس بین المللی انرژی‌ های تجدید پذیر ایران

برگزاری کنفرانس بین المللی انرژی‌ های تجدید پذیر ایران

ایشان افزود دولت در این راستا تلاش کرده که نسبت به گسترش صادرات غیر نفتی و ارتقاء امنیت آن تغییر گرایش بدهد و این یک سیاست برنامه ای و مستمر کشور و نظام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان سرمایه گذاری وکمک های اقتصادی وفنی ایران،  کنفرانس بین المللی انرژی‌ های تجدید پذیر ایران روز سه شنبه 16 آذر ماه سالجاری با حضور بیش از 45 نفر از مدیران شرکتهای خارجی و بیش از 150 نفر از مدیران عامل و مدیران و کارشناسان شرکتهای مرتبط ایرانی در محل هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار شد. در این همایش آقای دکتر خزاعی معاون وزیر ورئیس کل سازمان سرمایه گذاری ، بعنوان سخنران کلیدی کنفرانس ضمن خوش آمادگویی به مدیران شرکتهای خارجی حاضر در جلسه و نیز شرکتهای سرمایه پذیر داخلی، به اهمیت استراتژیک و تعیین کننده انرژی‌ های تجدید پذیر برای آینده بشریت اشاره کرد و اظهار داشت استراتژی اقتصاد کشور وابستگی حداقلی به درآمدهای نفتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد. ایشان افزود دولت در این راستا تلاش کرده که نسبت به گسترش صادرات غیر نفتی و ارتقاء امنیت آن تغییر گرایش بدهد و این یک سیاست برنامه ای و مستمر کشور و نظام است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری در ادامه به مورد توجه قرار گرفتن انرژی‌های تجدید پذیر در جهان و در سازمان ملل متحد ظرف چند سال گذشته اشاره نمود . ایشان همچنین در ادامه افزود، نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تعهد دینی و ملی یک تعهد بین المللی هم دارد که باید تلاش کنیم از پتانسیل فناوری انرژی های خورشیدی، باد، امواج و غیره برای تولید انرژی و حرارت استفاده بهینه  نمایم. وی به اسناد بالادستی چشم انداز بیست ساله و برنامه های توسعه پنجم و ششم و دیگر اسناد و قوانین جمهوری اسلامی ایران برای بهره برداری حداکثری از انرژی‌های تجدید پذیر اشاره نمود و گفت طبق اهداف کلان این اسناد کشور باید تا سال 1404، 10 درصد نیروگاه‌های نصب شده کشور، نیروگاه‌ های با فناوری تجدید‌پذیر ساخت داخل، همچنین ده درصد سهم صادرات خدمات فنی و مهندسی نسبت به کل ارزش آن به صادرات تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر باشد. 
دکتر خزاعی در ادامه اظهار داشت برای تحقق اهداف فوق سازمان سرمایه گذاری و وزارت نیرو همکاری بسیار نزدیک و مطلوب را داشته اند و در دویست ونهمین جلسه هیات رسیدگی به سرمایه گذاری خارجی دو پروژه نیروگاه خورشیدی مصوب شده ظرف دو سال گذشته 27 پروژه به ظرفیت 2000 مگاوات تولید برق با مشارکت طرف های خارجی تصویب شده و در حال حاضر تمام این پروژه‌ ها فعال هستند. حجم سرمایه گذاری ثبت شده در حوزه انرژی‌ های تجدیدپذیر به سه میلیارد دلار رسیده است.
وی در ادامه ضمن استقبال از سرمایه گذاران خارجی حاضر در سالن از قوانین و آیین نامه های سرمایه گذاری خارجی و حمایت ها و تضامین لازم در ارتباط با ریسک ‌های غیر تجاری، ورود و خروج سود، معافیت‌ های مالیاتی و تسهیل تردد سرمایه گذاران خارجی اشاره نمود. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران