پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634885 تاریخ : 1402/01/07-16:04:02
,10027,
برگزاری جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس و معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه

برگزاری جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس و معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه

رئیس پژوهشکده بیمه طی جلسه مجازی با رئیس و معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه در خصوص گسترش فعالیت های مشترک گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، جلسه مشترک پروفسور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با پروفسور مراد سیمک رئیس مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه 1(MUISEF)، در 15 اسفند 1401 به صورت مجازی و با حضور پروفسور حسن هچاک معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه، دکتر عبدالقدیر عطار دانشیار گروه بیمه اسلامی دانشگاه مرمره، دکتر مراد یاز، دکتر حسن مرال و دکتر احمد آتش استادیاران گروه اقتصاد و مالی اسلامی این دانشگاه، دکتر یعقوب محمودیان معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه و مدیران گروه های پژوهشی پژوهشکده بیمه برگزار شد.

رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدای این نشست ضمن بیان ساختار و فعالیت های گروه های پژوهشی پژوهشکده بیمه، توضیحاتی را در خصوص واگذاری وظیفه تایید صلاحیت حرفه ای مدیران صنعت بیمه به پژوهشکده و رونمایی از تکافل در صنعت بیمه کشور ارائه کرد.
پروفسور عسگری با اشاره به تخصص اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه در حوزه اقتصاد، مالی، آمار و ریاضی و با توجه به سطوح مختلف دوره های آموزشی دانشگاه مرمره در زمینه بیمه اسلامی، خواستار اعزام اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه به این دانشگاه برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و انجام فعالیت های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی مشترک شد.
وی با دعوت از رئیس دانشگاه مرمره جهت حضور در همایش تیرماه پژوهشکده به عنوان سخنران کلیدی، خواستار ارائه مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در همایش مذکور شد.
برگزاری کارگاه ها و وبینارهای تخصصی، برگزاری دوره های آموزش نظری و عملی به صورت حضوری در تهران و استانبول و همچنین انتشار اسناد علمی مشترک از دیگر درخواست های مطرح شده از سوی رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست بود.
در ادامه جلسه، پروفسور حسن هچاک معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره ترکیه، با اشاره به سابقه فعالیت دانشگاه مرمره به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه با بیش از 70 هزار دانشجو در رشته های بانکداری، مطالعات اسلامی و مالی افزود؛ موسسیه اقتصادی و مالی اسلامی دانشگاه مرمره اولین و منحصربفردترین نهاد در زمینه مالی و بیمه اسلامی در ترکیه است که در آن آموزش به پنج زبان مختلف ترکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و عربی انجام می شود و این ویژگی ها مرمره را به یکی از مهم ترین مؤسسات آموزش عالی و تنها دانشگاه چند زبانه ترکیه تبدیل کرده است.
پروفسور حسن هچاک سپس به معرفی موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره (MUISEF) و افزود؛ مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره در سال 2019 با هدف انجام تحقیقات در زمینه های اقتصاد و مالی اسلامی تأسیس شد. هدف از این ابتکار، کمک به توسعه و اجرای یک نظام اقتصادی منطبق با اصول و ارزش های اسلامی است. دانشگاه مرمره در زمینه علوم اسلامی، اقتصاد، مالی، بانکداری و بیمه پایه ای قوی دارد که بستری مناسب برای محوریت اقتصاد و مالی اسلامی محسوب می شود.
وی همچنین آمادگی خود را برای حضور در همایش تیرماه پژوهشکده بیمه و همکاری در زمینه برگزاری فرصت مطالعاتی و دوره ها و کارگاه های آموزشی اعلام کرد.
در ادامه پروفسور مراد سیمک رئیس موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره با اعلام آمادگی موسسه MUISEF برای انواع همکاری های بین المللی با سایر موسسات و دعوت از پژوهشکده بیمه جهت حضور در همایش های آتی دانشگاه مرمره، از اختصاص دو برنامه از برنامه های پنج گانه این دانشگاه به مالی اسلامی و راه اندازی دوره دکتری در رشته مالی اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و افزود؛ در حال حاضر طرح های تحقیقاتی، مقالات و انتشارات در زمینه مالی اسلامی در این دانشگاه انجام می پذیرد و گسترش روابط بین الملل با دانشگاه های مالزی، اندونزی، قطر، عمان، کویت و پاکستان نیز در دستور کار قرار دارد.
پروفسور مراد سیمک با ابراز خرسندی از جلسه با رئیس پژوهشکده بیمه، همکاری با پژوهشکده بیمه را فرصت مغتنمی برای آغار روابط با صنعت بیمه ایران دانست و آمادگی این موسسه را برای انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
پس از آن دکتر حسن مرال، استادیار گروه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره، هدف اصلی این موسسه را تربیت دانش پژوهان بین المللی اعلام کرد و افزود؛ برای دستیابی به این هدف، موسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری در اقتصاد و مالی اسلامی را به زبان های ترکی، انگلیسی و عربی ارائه می دهد. این مؤسسه همچنین به دنبال ارائه آموزش های جامعی است که شامل اقتصاد، تاریخ، امور مالی، مالی اجتماعی، وقف، زکات، انفاق و حقوق اسلامی می باشد.
دکتر عبدالقدیر عطار دانشیار گروه بیمه اسلامی دانشگاه مرمره نیز ضمن تشریح خدمات این موسسه خاطرنشان کرد؛ این موسسه خدمات خود را در زمینه های برنامه های تحصیلات تکمیلی تا سطح دکتری، کارگاه های آموزشی معتبر و تخصصی، همایش های بین المللی، آموزش از راه دور، نشر آثار علمی، وبینارها و سایر فعالیت های دانشگاهی و مشاوره موسسات مالی اسلامی ارائه می دهد.
در پایان جلسه، پروفسور عسگری ضمن قدردانی از رئیس و معاون مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره و استادیاران این دانشگاه برای حضور در جلسه، ابراز امیدواری کرد تفاهم نامه با دانشگاه مرمره در آینده نزدیک منعقد و دوره های آموزشی مشترک پس از ماه مبارک رمضان آغاز گردد.
گفتنی است، دانشگاه مرمره از سال 1883 و تحت عنوان مدرسه تجارت حمیدیه فعالیت داشته و تسهیلات و شرایط لازم برای مطالعات اقتصاد و مالی اسلامی با اساتید برجسته در حوزه الهیات، مالی و بانکداری را فراهم ساخته است. مؤسسه اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره (MUISEF) نیز در آوریل سال 2019 با هدف توسعه مطالعات در حوزه اقتصاد مالی، حمایت از اجرای نظام اقتصادی مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی و پرورش دانشمندان و اندیشمندان در حوزه اقتصاد و مالی از طریق مطالعات بین رشته ای در اقتصاد، مالی، تاریخ و حقوق اسلامی، تأسیس گردیده است. این مرکز، اولین مؤسسه متمایز در این حوزه در ترکیه است که برنامه های تحصیلات تکمیلی خود را به زبان های ترکی استانبولی، عربی و انگلیسی برگزار می نماید.

1. Marmara University Institute of Islamic Economics and Finance



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران