پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 113386 تاریخ : 1393/11/10-12:31:51
,6,16,17,
بررسی واردات خودرو در شورای رقابت

بررسی واردات خودرو در شورای رقابت

رییس شورای رقابت درباره ورود این شورا به بحث انحصار واردات خودرو گفت: به نظر می‌رسد مدل پیشین ورود خودروها رقابتی‌تر بود .

 

 

رضا شیوا با اشاره به برگزار نشدن جلسه شورای رقابت در هفته اخیر گفت: از آنجاکه بحث جدید در شورای رقابت مطرح نشده بود و بحث‌های دیگر به نتیجه نرسیده‌اند، جلسه شورای رقابت برگزار نشد.

او همچنین درباره پرونده 650 میلیون یورویی که در شورای رقابت در جریان است، گفت: کارشناسا‎ن ما در حال کار کردن روی این موضوع هستند و درباره این پرونده سوالاتی مطرح بود که از بانک مرکزی پرسیده شده اما هنوز جوابی نگرفته‎ایم.

رییس شورای رقابت همچنین درباره بحث محدود کردن واردات خودرو به چند شرکت اظهار کرد: اکنون در حال بررسی جزئیات آیین‎نامه هستیم. اگر این موضوع منطبق با تعریف علمی انحصار باشد، ما به آن ورود می ‎کنیم. اگر شامل انحصار باشد، آیین‏‌نامه و مدلی که گفته شده خودروها بر اساس آن وارد شوند را بررسی می‎کنیم.

او تاکید کرد: شاید مدلی که قبلا برای واردات خودروها بود، رقابتی‎تر بود. به همین دلیل هم ما در شورا وارد بحث خودروهای وارداتی نشدیم اما اگر واردات خودرو به دست یک یا چند شرکت بیفتد، انحصاری می‏‌شود و احتمالا شورا به آن ورود می‏‌کند.

شیوا در پاسخ به این سوال که آیا شورای رقابت جلوی انحصاری شدن واردات خودرو را می‏‌گیرد یا خیر؟ گفت: خیر، مثل خوردوهای داخلی برخورد می‏‌شود. باید همه چیز درباره آنها بررسی شود. قیمت‌هایی که می‎فروشند بررسی می‏‌شود. باید ببنیم حاشیه سود آن‎ها چگونه است. همچنین قراردادهای آن‏ها بررسی می‏‌شود و تمام مسائلی که مربوط به واردات یک خودرو می‎شود در شورا مورد توجه قرار می‌‏گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران