پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 616912 تاریخ : 1401/03/22-18:07:52
,3,
بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود 350 میلیارد ریال در امور عام المنفعه صرف کرد

بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود 350 میلیارد ریال در امور عام المنفعه صرف کرد

بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود 350 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی و آزادسازی زندانیان صرف کرده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در گزارش هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی تشریح شد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین بانک کشور است که در راستای اجرای بانکداری اسلامی و با مجوز مجمع عمومی مورخ 30 شهریور 1399 بخشی از منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام المنفعه هزینه کرده است.

بر همین اساس بانک در سال 1399 مبلغ 130 میلیارد ریال ناشی از دریافت وجه التزام را برای تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا هزینه کرد. بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1400 نیز، مبلغ 160 میلیارد ریال را از این محل به تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا تخصیص داد. این بانک در مجموع 290 میلیارد ریال را برای تهیه 25هزار قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا اختصاص داده و در چارچوب طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور توزیع کرده است.

گام های بلند بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

افزون بر این، بانک قرض الحسنه مهر ایران مبلغ 50 میلیارد ریال را نیز در سال 1400 به آزادی بانوان زندانی سرپرست خانوار تخصیص داده است.

این موارد تنها بخشی از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 2 سال گذشته به شمار می رود که آن را به پیشگام شبکه بانکی کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام المنفعه تبدیل کرده است.

پیشتاز در معرفی ابزارهای بانکداری نوین

در بخش دیگری از گزارش هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران به مجمع عمومی، تأکید شد این بانک بسیاری از خدمات غیرحضوری بانکی را برای نخستین بار به جامعه ارائه کرده است.

افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و احراز هویت آنلاین سجام از جمله خدماتی است که نخستین بار از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران ارائه شد.

روند توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران متوقف نشده و گزارش ارائه شده از سوی هیأت مدیره بانک به مجمع عمومی، نشان می دهد ابزارهای بانکداری نوین در این بانک همچنان رو به گسترش است.

راه اندازی سامانه ضمان برای تسهیل دریافت وثایق و تضامین وام ها، اعطای نسخه الکترونیک قرارداد به مشتریان در راستای گسترش بانکداری الکترونیکی و حذف قراردادهای فیزیکی، تدوین دستورالعمل پرداخت وام بدون ضامن و متعاقباً سامانه ضمان بخشی از اقدامات انجام شده توسط این بانک در سال 1400 بوده است.

افزون بر این، راه اندازی سامانه استخراج اطلاعات پایه مشتریان و حساب ها و ارسال به بانک مرکزی و واحد اطلاعات مالی، راه اندازی سامانه استخراج تراکنش های درون بانکی بیش از 500 میلیون ریال و CTR، اختصاص کد شهاب به اکثر قریب به اتفاق مشتریان و ارتقای رتبه بانک در این زمینه، ساماندهی اطلاعات هویتی و حساب های اتباع غیرایرانی و مسدودسازی حساب های فاقد کد شهاب نیز از جمله اقدامات بانک در حوزه شفاف سازی عملکرد و نظارت بر فرآیندهای بانکی به شمار می رود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران