پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670113 تاریخ : 1402/08/24-18:09:18
,2,
بانک توسعه تعاون در استفاده از روشهای نوین تامین مالی در شبکه بانکی پیشگام است

بانک توسعه تعاون در استفاده از روشهای نوین تامین مالی در شبکه بانکی پیشگام است

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام داشت بانک در استفاده از روشهای نوین تامین مالی در شبکه بانکی پیشگام است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک اظهار داشت: بانک در تحقق اهداف و برنامه های خود طی نیمه ابتدایی سال جاری دستاوردهایی حاصل نموده است، صدور اعتبار اسنادی 139 درصد، صدور ضمانت نامه 139 درصد، درآمد مشاع 92 درصد و رشد کل منابع 90 درصد اهداف تدوین شده را برآورد نموده اند.

وی در خصوص عملکرد بانک در نیمه ابتدایی سال جاری گفت: مانده سپرده های بانک در مقایسه با پایان سال جاری رشد 16 درصدی، مانده تسهیلات رشد 12 درصدی داشته است.
فتاحی گفت: بانک توسعه تعاون در استفاده از ابزارهای تامین مالی در شبکه بانکی سرآمد است، بانک در تامین مالی جمعی، تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف 250 میلیارد ریال را در برنامه داشته است، 24 طرح در هفت استان جمعا به مبلغ 5400 میلیارد ریال مشمول این تامین مالی است.
این مقام بانکی به گواهی انتشار اوراق بدهی از جمله صکوک مرابحه و سلف به عنوان روش نوین تامین مالی اشاره کرد و گفت: تسهیلات بلند مدت تا سقف هشت هزار میلیارد ریال در برنامه است و 19 طرح در 11 استان جمعا به مبلغ 43850 میلیارد ریال از این طریق مشمول تامین مالی هستند که 4350 میلیارد ریال به مرحله انتشار رسیده است.
فتاحی گفت: گواهی حق تقدم تسهیلات خرید مسکن نیز به صورت جدی پیگیری شده است و ایجاد زیرساخت فنی، طراحی فرآیند اجرایی، تدوین ساز و کارهای مالی و رویه های حسابداری و هماهنگی با سازمان بورس تاکنون صورت پذیرفته است.
وی تاکید کرد: در برنامه اقتصادی دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به استفاده از روش های نوین تامین مالی و حل مشکلات بنگاه های اقتصادی شده است، دولت قصد دارد با استفاده از تامین مالی زنجیره ای به مقاوم شدن اقتصاد ایران در برابر فشارهای تحریمی کمک کند، به طوری که با اجرای این طرح دولت به جای تمرکز صرف بر نقدینگی از ابزارهای اعتباری بهره می برد.
این مقام بانکی در رابطه با مزایای طرح تامین مالی زنجیره ای تصریح نمود: تسریع و بهبود فرآیند تامین مالی، افزایش شفافیت و نظارت پذیری جریان مالی اقتصاد، کاهش نیاز به دریافت تسهیلات جدید برای تامین مالی سرمایه در گردش، کاهش انحراف منابع و افزایش کارآیی تخصیص منابع از جمله این مزایا است.
فتاحی گفت: راهکارهایی و ابزارهایی برای جذب منابع جدید مطرح است، امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقیقی تا سقف سه میلیارد ریال و امکان پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی و کسب و کارهای خرد و دانش بنیان، امکان انتقال میانگین حساب برای بستگان درجه یک و امکان احتساب و انتقال امتیاز حساب گروهی برای سازمانها به پرسنل خود به صورت تفکیکی فراهم است و طرح مائده با انطباق با موارد مذکور می تواند جذب منابع ارزان قیمت را به همراه داشته باشد.
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون درباره تسهیلات تکلیفی بانک گفت: بانک 88 درصد سهمیه قرض الحسنه ازدواج جوانان، 72 درصد سهمیه سازمان بهزیستی و 76 درصد سهمیه قرض الحسنه فرزندآوری را پرداخت نموده است و سهم بالایی از هدف کل سال تاکنون محقق گردیده است و سایر سرفصل های تکلیفی نیز به صورت حداکثری تا پایان سال محقق خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران