پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376416 تاریخ : 1397/06/20-11:34:46
,17,
بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانه تولید ویتامین E

بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانه تولید ویتامین E

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن بازدید ازتنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در ایران و خاورمیانه اظهار کرد:دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید 20 تا 30 سال تلاش شود تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سورنا ستاری از کارخانه ویتامین E شرکت رشد دانه بازدید کرد و در جریان اقدامات صورت گرفته در این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: آن چیزی که بیشتر در کشور وجود دارد کارخانه است نه صنعت و این کارخانه‌ها خط تولید را از خارج از کشور دریافت کرده و محصولات مختلف تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه صنعت با کارخانه بسیار متفاوت است، گفت: در صنعت ماشین‌سازی می‌شود و تا زمانی که طراحی نداشته باشیم از صنعت عقب هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که ماهیت صنعت و دانشگاه متفاوت است همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانشبنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.

ستاری تاکید کرد: هر فشاری که بر روی صنایع بگذارید وقتی به آن نیازی نداشته باشد به سمت آن نمیرود.

وی افزود: ما خط‌‌ های تولید را از خارج از کشور بدون بومیسازی وارد کردیم این در حالی است که باید طراحی خط های تولید را خود ما در داخل کشور انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر فاز تولیدات دامی کارخانه ویتامین E مورد بهره برداری قرار گرفته و 85 درصد از فاز تولیدات انسانی آن نیز تکمیل گردیده است.

گفتنی است این کارخانه با سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی ، احداث شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران