پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378155 تاریخ : 1397/07/12-11:30:11
,2,
بازتاب فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران در اخبار هفته ای که گذشت

بازتاب فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران در اخبار هفته ای که گذشت

طی هفته ای که گذشت، خبر فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران بازتاب گسترده ای داشت. با این حال افزایش سقف برداشت نقدی خودپردازهای بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی و جا به جایی روزانه 28 میلیارد تومان در پیام رسان «بله» نیز جزو خبرهای مهم بانک بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی، 

آغاز فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران با نرخ 18 درصد

شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور ، تعداد محدودی اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) را با نرخ سود علی الحساب 18 درصد سالانه عرضه می کنند.

این اوراق با سررسید یکساله، با نام، غیر قابل انتقال و با نرخ 18 درصد سالانه از تاریخ انتشار  است.

سود علی‌الحساب اوراق مذکور ماهانه پرداخت می‌شود و بازخرید قبل از سر رسید آن در شعب بانک با نرخ 10 درصد سالانه خواهد بود.

سود 18 درصدی اوراق گواهی سپرده بانک ملی ایران، فرصتی مناسب برای آن دسته از هموطنان عزیز است که به دنبال روشی مطمئن برای سرمایه گذاری خود هستند.

 سرمایه کسب و کارتان را از بانک ملی ایران بگیرید!

بانک ملی ایران در راستای تعاون، همکاری و حمایت از تجار و بازرگانان جهت خرید و فروش کالا و رونق تجارت داخلی، تسهیلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت می کند.

تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز گاهی برای یک بنگاه اقتصادی تبدیل به چالش و حتی در برهه ای معضل بزرگ می شود.

بانک ملی ایران در راستای حمایت از بخش های اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصله فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد منتفع می شود.

پرداخت تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از تسهیلات موصوف به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بانک ملی ایران در پنج ماه نخست امسال تعداد 37 هزار و 86 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 25 هزار و 894 میلیارد ریال پرداخت کرده تا سهمی در تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و رونق بازار کسب و کار داشته باشد.

 واگذاری و فروش دو هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش بانک ملی ایران

در راستای سیاست های ابلاغی دولت و تأکید دستگاه های نظارتی مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه داری، بانک ملی ایران در شش ماه ابتدای سال جاری بالغ بر دو هزار و 334 میلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش خود را واگذار کرده است.

این واگذاری ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و همچنین تاکید دولت و در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور صورت گرفته و با این اقدام، بانک ملی ایران گامی بزرگ در جهت کاهش بنگاه داری بانک ها برداشته است.

بانک ملی ایران با تشکیل کارگروه ویژه واگذاری، به طور جد فروش و واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش و املاک مازاد ملکی و تملیکی خود را در دستور کار دارد و اکنون در بخش فروش املاک مازاد و تملیکی رتبه نخست نظام بانکی را داراست.

 شمارش معکوس برای جشنواره «بیستابیست» بانک ملّی ایران

تنها دو هفته دیگر مهلت برای شرکت در جشنواره «بیستابیست» کانون جوانه های بانک ملی ایران و شانس برنده شدن جوایز میلیونی آن باقی است.

این نخستین دوره جشنواره ملی کارت آرزو ویژه کاربران کانون جوانه های بانک ملی ایران است که از 20 مرداد آغاز شده و تا 20 مهر ماه ادامه دارد.

جوایز این جشنواره 200 میلیون ریال برای دو نفر، واریز ماهانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال برای 20 نفر و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال برای 200 نفر است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی در مدارس و گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل و جشنواره «بیستابیست» نیز با رویکرد افزایش توجه کودکان به موضوع بانکداری الکترونیک برای بیش از یک میلیون و 200 هزار عضو این کانون طراحی شده است.

در جشنواره «بیستابیست»، 222 نفر از کاربران کانون جوانه ها که در فاصله زمانی یاد شده حداقل پنج تراکنش مالی اعم از خرید شارژ، پرداخت قبوض، استفاده از دستگاه خودپرداز، خرید اینترنتی و... را با ملی کارت آرزوی خود انجام دهند، به قید قرعه برنده جایزه خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره نیز می توانید #بیستابیست را در اینستاگرام جست و جو کنید.

کانون جوانه های بانک ملی ایران در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. اطلاعات بیشتر درباره کانون و جشنواره های آن در نشانی اینترنتی www.kids.bmi.ir قابل مشاهده است.

 حسین زاده: نظام بانکی از پس تحریم ها بر می آید

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد که نظام بانکی کشور از پس تحریم های ظالمانه بر می آید.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با اشاره به سختی هایی که احتمالا در اثر تحریم های جدید علیه بانک های کشور و تبادلات مالی و پولی ایجاد خواهد شد، گفت: کشور ما 40 سال است که به اشکال مختلف در تحریم به سر می برد و این پدیده جدیدی برای ما نیست.

وی افزود: در یک دوره 10 ساله حتی تحریم های شدید و بی سابقه در جهان علیه ما اعمال شد، اما کشور با همه مشکلات بر این تحریم ها فائق شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که نظام بانکی در این زمینه بی تجربه و نا آشنا نیست، اظهار کرد: گذر از دوران تحریم طبیعتا سختی هایی دارد، اما بانک ها با تکیه بر تجارب نیروهای فرهیخته و متخصص، از این دوران هم سربلند بیرون می آیند.

 افزایش سقف برداشت نقدی خودپردازهای بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی

به منظور سرویس دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی، سقف برداشت نقدی خودپردازهای بانک ملی ایران افزایش یافت.

سقف برداشت نقدی روزانه غیرشتابی از همه خودپردازهای بانک ملی ایران از 18 مهرماه تا 20 آبان ماه به پنج میلیون ریال افزایش یافت.

بانک ملی ایران بزرگترین شبکه خودپرداز کشور را با بیش از هفت هزار و 700 دستگاه داراست.

 خرید دین بانک ملّی ایران، فرصتی ویژه برای صاحبان کسب و کار و بنگاه ها

با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند.

تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

در این روش بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پرداخت  تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی پس از بررسی صورت های مالی حسابرسی شده و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به تسهیلات سرمایه درگردش تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است.

ملاک تعیین سقف پرداخت  تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

در خرید دین بروات نیز دیون موضوع برواتی که به قبول براتگیر رسیده است، در قالب عقد خرید دین قابل خریداری خواهد بود؛ مشروط بر اینکه  مبلغ اسمی سفته یا برات از تمبر الصاقی آن بیشتر نباشد. بر این اساس اسناد تضمینی قابل خریداری نیستند.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 تامین مالی طرح های نیمه تمام، سیاست اعتباری بانک ملّی ایران

یکی از مهمترین سیاست های اعتباری بانک ملی ایران به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی کشور، تمرکز بر تأمین مالی طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های توسعه ای است و از این رو واحدهای تولیدی و صنعتی همواره بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک را به خود اختصاص می دهند.

اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی با نگاه صادراتی از دیگر محورهای سیاست اعتباری این بانک محسوب می شود. همچنین با توجه به لزوم حمایت از بازار تولید داخلی در سال جاری، رفع نیاز خانوارها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغال و کالای ایرانی، جهت گیری مناسبی نیز در این راستا صورت گرفته و این موارد همواره مورد تاکید این بانک بوده است.

از سویی در راستای کاهش هزینه های مالی بانک و مشتریان و افزایش درآمدهای غیر مشاع، استفاده از ابزارهای تعهدی از قبیل صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی مورد تاکید واقع شده است. با توجه به اینکه جایگزینی ابزارهای تعهدی به جای تسهیلات نقدی، موجب کاهش قابل توجه هزینه های مالی بانک و مشتریان و تسهیل مبادلات شده، از این رو این موضوعات از مهمترین مباحث مطرح در بخش اعتباری تلقی می شوند.

بانک ملی ایران اکنون از آمادگی کامل برای تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی و... برخوردار است و  با توجه به تأکید مدیریت عالی بانک مبنی بر اتخاذ تدابیر مناسب با تکیه بر قابلیت‌های نیروی انسانی و استفاده از راهبردهایی از جمله جذب منابع مفید، وصول نقدی مطالبات و اعطای تسهیلات کوتاه مدت، این تامین مالی همواره مورد توجه قرار گرفته است.

بر همین اساس تأمین مالی بخش‌های اقتصادی جزو اولویت‌های اعطای تسهیلات در سیاست های اعتباری است و در بخش مسکن و ساختمان نیز علاوه بر اعطای تسهیلات خرید، ساخت، تعمیر و بهسازی بافت‌های فرسوده، مسکن روستایی، مسکن مهر و ... طرح ویژه سپرده گذاری مسکن ایجاد و به واحدها ابلاغ گردیده است.

اعطای تسهیلات صادراتی نیز به دلیل اثرگذاری بر وضعیت ارزی و تقویت تراز تجاری از اولویت خاصی در شبکه بانکی برخوردار بوده و در صورت امکان فروش و صادرات کالای تولیدی به خارج از کشور، حمایت ها در این زمینه مضاعف خواهد شد.

 تجهیز 12 شعبه بانک ملی ایران به باجه ویژه نابینایان

بانک ملی ایران به منظور ارایه خدمت به اقشار خاص، تاکنون 12 شعبه خود در تهران و شهرستان ها را به باجه ویژه نابینایان تجهیز کرده است.

23 مهرماه مصادف با روز جهانی نابینایان و عصای سفید است و به همین مناسبت این بانک تاکنون 12 شعبه در نزدیکی مراکز پرتردد این قشر خاص در تهران و شهرستان ها از جمله شعبه عارف در تهران، شعبه سمیه در قم، شعبه چهار راه مشیر در شیراز، شعبه کوه سنگی در مشهد، شعبه میدان آزادی در سنندج، شعب مرکزی در تبریز، ارومیه و بیرجند و... را به باجه ویژه نابینایان مجهز کرده است.

سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان در شعب مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل، اسپیکر، هدفون و ثبت اثر انگشت فعال است و تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام می شود.

شعب تجهیز شده به این سامانه در بانک ملی ایران تمامی خدمات واریز و برداشت شامل واریز نقدی، برداشت وجه از دفترچه و کارت، افتتاح حساب و... را برای نابینایان انجام می دهد.

مشتریان نابینای بانک ملی ایران می توانند بدون نیاز به همراه، فرم های درخواستی خدمات بانکی مثل برداشت و یا واریز وجه را با استفاده از ورودی و خروجی های بریل این سامانه تکمیل کرده و فرم تکمیل شده را پرینت و به متصدی بانک برای انجام عملیات، ارائه کنند.

 استقبال گسترده از موزه بانک ملی ایران در روز جهانی گردشگری

موزه بانک ملّی ایران در روز جهانی گردشگری مورد استقبال گسترده مردم و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به مناسبت روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه‌ بانک ملّی ایران روز پنج شنبه پنجم مهرماه رایگان بود و بسیاری از دوستداران و علاقه مندان به گنجینه سکه و اسکناس و اشیای قدیمی این فرصت را مغتنم شمرده و سری به این موزه زدند.

در موزه بانک ملی ایران مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

این موزه در خیابان فردوسی تهران واقع است و علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند از ساعت 13 تا 17 روزهای شنبه تا چهارشنبه برای بازدید مراجعه کنند.

 تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط

همایش بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1397 اداره امورشعب استان گلستان با حضور ناصر شاهباز عضو هیات مدیره، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیرامور شعب منطقه یک کشور و تنی چند از مدیران بانک برگزار شد.

شاهباز در این همایش گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و اعمال تحریم و فشار از سوی استکبار جهانی، حفظ وحدت و انسجام ملی ضروری است.

وی با اشاره به نقش موثر و کلان بانک ملی ایران در اقتصاد کشور در کنار ایفای رسالت ها و مسئولیت های اجتماعی و ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: بانک ملی ایران آماده است تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و تبدیل آنها به شرکت های بزرگ و اشتغالزا و ایجاد زنجیره های تولیدی در گروه های صنعتی بزرگ حمایت کند.

معاون مالی بانک ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت نودمین سالگرد تاسیس این میراث ملی، مشتریان را ولی نعمت و صاحبان واقعی این بانکِ مردمی دانست و افزود: ارائه خدمات به شرکت ها و واحدهای تولیدی فعال باید مانند گذشته با قدرت ادامه یابد. در شرایط کنونی ارائه تسهیلات ارزی و ریالی، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی، انواع خدمات بانکداری الکترونیک و غیرحضوری، تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات ازدواج جوانان، مشاغل خانگی و رفع احتیاجات معیشتی و ضروری آحاد مردم جامعه دارای اهمیت مضاعف است.

وی در پایان، روند اصلاح نسبت ها و شاخص های عملکردی اداره امورشعب گلستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید ضمن همراهی با سیاست های پولی دولت محترم در رسیدن به آرامش و ثبات در بازارهای مختلف، حرکت به سوی مدیریت ترازنامه، انضباط مالی و تقویت سودآوری را به عنوان هدف نهایی هر موسسه مالی و اعتباری از طریق جذب منابع ارزان قیمت، مدیریت مصارف، اخذ کارمزد خدمات بانکی و کسب درآمدهای غیرعملیاتی و غیر مشاع، مدیریت بهینه هزینه کردها، فروش املاک مازاد و تملیکی و...را در اولویت قرار داد.

همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور نیز در این همایش با اشاره به روند رو به رشد شاخص های عملکردی استان گفت: مدیریت و کنترل مصارف، کاهش چشمگیر مطالبات در روزهای پایانی شهریور ماه، فعالیت مطلوب در بخش معرفی و عضویت در سامانه بام و کانون جوانه ها (جشنواره بیستابیست) به همت مدیریت استان و تلاش همه کارکنان محقق شد و ضرورت دارد این روند تا حصول نتیجه مطلوب، ادامه یابد.

وی بر لزوم مغتنم شمردن فرصت باقیمانده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: به موازات پرداختن به اموری چون سرمایه گذاری بلندمدت روی مشتریان مانند اجرای پروژه کانون جوانه ها و آینده نگری در افزایش سهم بازارهای آتی با جوانگرایی در مشتریان و طبقه بندی صنفی و منطقه ای در امر بازاریابی، باید بسیج همگانی کارکنان در خدمت رسانی مناسب به مشتریان با اولویت بندی امور و پرداختن به اهداف زودبازده شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: جذب منابع ارزان قیمت به ویژه افتتاح حساب جاری بدون دسته چک برای کارکنان سازمان ها و شرکت های طرف قرارداد و دیگر مراجعان ، صدور ضمانتنامه، اعطای تسهیلات خرید دین، اخذ کارمزد خدمات بانکی و توسعه بانکداری الکترونیک، همچنین معرفی و تمرکز بیشتر بر طرح ویژه مسکن و اصناف کارت از جمله اهداف زودبازده ای هستند که ضرورت دارد مورد توجه همکاران قرار گیرند.

خانعلی رشیدی رئیس اداره امور شعب استان گلستان نیز با تشریح وضعیت اقتصادی و پتانسیل مالی استان گلستان و اشاره به جایگاه و رتبه این منطقه در سطح کشور، به بیان گزارشی از عملکرد اداره امورشعب در بخش های مختلف در شش ماه اول سال جاری پرداخت.

 در این همایش روسای حوزه ها و شعب، بازرسان، کارشناسان و مسئولان دوایر ستادی نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است در این مراسم، فرش نود سالگی بانک ملی ایران توسط عضو هیات مدیره بانک و مدیرامور شعب منطقه یک کشور، رونمایی شد.

عضو هیات مدیره بانک و مدیر امورشعب منطقه یک کشور در این سفر  از شعبه ممتاز گرگان و شعبه سه راه گرگانپارس و با رییس و کارکنان این شعب دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار عضو هیات مدیره با استاندار گلستان

در ادامه سفر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به استان گلستان،وی با سید مناف هاشمی استاندار گلستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار شاهباز ضمن اشاره به عملکرد و نقش آفرینی بانک ملی ایران در بخش های مختلف اقتصادی، بر آمادگی بیش از پیش این موسسه عظیم اقتصادی در ارائه خدمت به اقشار جامعه و همراهی با سیاست های اعتباری و پولی دولت در حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد.

استاندار گلستان نیز با اشاره به توان و ظرفیت بالا و جامعیت بانک ملی ایران در ارائه خدمات، از عملکرد مطلوب این بانک در استان به ویژه در حمایت از واحدهای تولیدی، تثبیت و ایجاد اشتغال و نقش راهبری شبکه بانکی قدردانی کرد.

در این دیدار ، مدیر امورشعب منطقه یک کشور، رئیس و معاونین اداره امورشعب گلستان نیز حضور داشتند.

بازدید از شرکت دارویی رُشد دانه گرگان

معاون مالی بانک به اتفاق هیات همراه در ادامه از شرکت دارویی رُشد دانه گرگان بازدید و با مسئولان این شرکت دیدار کرد.

تعداد محصولات این شرکت در حال حاضربیش از60 قلم دارو است.

چندی پیش با افتتاح فاز اول خط تولید ویتامین E ( ویژه دام  وطیور) در این شرکت، ایران به عنوان تنها کشور تولیدکننده این محصول ارزشمند دارویی در خاورمیانه ،از واردات این کالا به طور کامل بی نیاز شد.

در حال حاضر تعداد 100 نفر به طور مستقیم  در این مجموعه مشغول به کار هستند.

بازدید از شرکت پارس ایده سبز و گروه صنایع غذایی گلستان عصاره

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه این سفر از شرکت پارس ایده سبز تولیدکننده انواع پودر شوینده بازدید کرد.

این شرکت با اشتغال مستقیم 85 نفر و ظرفیت تولید روزانه 160 تُن مواد شوینده، 30 درصد از نیاز بازار داخلی کشور را تامین می کند.

ناصر شاهباز همچنین به همراه مسئولین اداره امورشعب استان از گروه صنایع غذایی گلستان عصاره بازدید کرد.

همچنین عضو هیات مدیره باحسینی مقدم تولیدکننده، کارآفرین و صادرکننده برتر کشور دیدار کرد. حسینی مقدم با فعالیت گسترده در تولید انواع محصولات کشاورزی، بیش از چهار هزارهکتار زمین را زیر کشت داشته و در تولید رُب گوجه فرنگی اُرگانیک با نام تجاری رُب دلند شناخته می شود.

بازدید از خطوط تولید کلید و پریز شرکت دلند الکتریک

ناصر شاهباز عضو هیات مدیره بانک در پایان سفر به استان گلستان از شرکت دلند الکتریک دیدارکرد. این شرکت با تولید ماهانه دو میلیون و 200 هزار قطعه کلید و پریز، زمینه اشتغال مستقیم تعداد 500 نفر را فراهم آورده است.

هولدینگ دلندالکتریک به همراه کارخانجات زیرمجموعه ، حدود 70 درصد از نیاز بازار داخل کشور را پوشش می دهد.

 افزایش رضایتمندی مشتریان، هدف اصلی بانک ملی ایران

با حضور محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره آموزش مدیریت عالی در بابلسر برگزار شد.

شایان در این مراسم  با اشاره به ضرورت آموزش برای ارتقای بهره وری کارکنان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان، سطح علمی سازمان را رشد و ارتقا می دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین مزیت رقابتی سازمان ها هستند، گفت: اهمیت ارتقای دانش، مهارت و قابلیت های مدیران، ضرورت وجود یک برنامه جامع، کامل و پیوسته آموزشی را بیشتر آشکار می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: هدف اصلی بانک افزایش رضایتمندی مشتریان است. برای رسیدن به چنین نقطه ای آموزش کارکنان برای کسب مهارت های لازم اهمیت فراوانی دارد.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: نظام بانکی کشور شعبه محور است، بنابراین یکی از الزامات مهم مدیریت، نظارت دقیق و منظم بر عملکرد شعب است.

همچنین داوود ملک نیا رییس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز در این مراسم  با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای آموزش ضمن خدمت کارکنان گفت: وجود مدیران ارشد بانک، بر حساسیت برنامه ریزی این دوره آموزشی افزوده است، لذا برای ارتقای سطح آموزشی در این دوره، شاهد محتوای ثابتی در دروس نیستیم.

در این مراسم موسی اسلامیان رییس اداره امور شعب استان مازندران نیز حضور داشت.

لازم به ذکر است مرحله اول این دوره آموزشی با حضور 42 نفر از مدیران بانک ملی ایران در بابلسر در حال برگزاری است. مرحله دوم این دوره آموزشی در مشهد برگزار می شود.

محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و هیات همراه در ادامه از طرح های تکمیلی پروژه مجتمع تفریحی و توریستی میزبان بابلسر که با تسهیلات بانک ملی ایران در دست احداث است، بازدید کردند.

 جا به جایی روزانه 28 میلیارد تومان در پیام رسان «بله»

در تابستان امسال پیام رسان «بله» با ثبت روزانه 28 میلیارد تومان انتقال پول و بیش از 70 هزار تراکنش کارت به کارت موفق، بار دیگر رکوردشکنی کرد.

در تابستان 97 میزان تراکنش های مالی انجام شده در بله با 9.8 میلیون تراکنش مالی از رشد 76 درصدی نسبت به فصل بهار برخوردار شد. همچنین در مدت مذکور بیش از شش میلیون تراکنش موفق کارت به کارت از طریق این پیام رسان انجام شده است که نسبت به سه ماه قبل از آن (فصل بهار) رشد 95 درصدی را نشان می دهد.

پیام رسان بومی و ملی «بله» برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرد و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... را داراست.

قابلیت متمایزی که «بله» نسبت به دیگر پیام رسان های موجود دارد این است که کاربران آن می توانند در حین استفاده از فضای یک پیام رسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند که در تابستان امسال 50 هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال شده است.

همچنین بیش از 1.2 میلیون خرید شارژ و بیش از 350 هزار پرداخت قبض در این پیام رسان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، «بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و تعداد کاربران آن اکنون بیش از دو میلیون و 250 هزار نفر است. البته رشد نرخ استفاده کاربران از قابلیت‌های کاربردی و اجتماعی بله بیش از سه برابر این میزان بود. همچنین در انتهای فصل تابستان رشد اعضای این پیام رسان نسبت به پایان بهار 19 درصد بوده است.

امنیت «بله» توسط بانک ملی ایران تضمین شده و کاربران فضای مجازی می توانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیام رسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و به صورت همزمان و ایمن انجام دهند.

در سه ‌ماهه تابستان تمرکز بله بیش از همه روی ارتقای پایداری سرویس‌های مالی و پیام ‌رسانی، افزایش کاربری‌ها و همچنین معرفی بیشتر امکانات کاربردی به کاربرانش بود و با تمرکز تیم فنی این پیام رسان بر پایداری شبکه، به‌صورت متوسط 99.97 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.

 برگزاری مراسم معارفه سرپرست اداره امور شعب استان بوشهر بانک ملی ایران

با حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم معارفه داریوش زراعتگر سرپرست و تودیع کریم ریگی زادگان رییس سابق اداره امور شعب استان بوشهر این بانک برگزار شد.

محمود شایان در این مراسم که حبیب اله رشیدارده معاون منابع انسانی نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور، رسالت حوزه بانکی بسیار سنگین تر است، افزود: انجام کارها باید با ریسک پذیری، توام با تشخیص و نظارت و با هدف کمک به مردم انجام شود.

وی ادامه داد: تسهیلات دریافتی از  بانک ها باید به نحو درست و به جا برای اشتغال نسل جوان هزینه شوند و نباید کسی این حق را برای خود قائل شود که منابع دریافتی از بانک را خارج از مسیر اشتغال و به سمت بازار واسطه گری ببرد.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران تصریح کرد: باید در پرداخت تسهیلات خرد به مردم اهتمام بیشتری داشته باشیم. در تسهیلات خرد، مردم برای حفظ اعتبار خود، نسبت به پرداخت و  بازگشت سرمایه بانک مصمم هستند، بنابراین باید اعتماد بیشتری به متقاضیان تسهیلات خرد داشته باشیم.

وی افزود: با کنسرسیومی متشکل از 9 بانک کشور و سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد ریال، آب خلیج فارس با احداث خط لوله به استان های یزد،  کرمان و سپس به اصفهان انتقال خواهد یافت که هم اکنون پروژه نصب دستگاه های شیرین سازی آب دریا در این استان ها به اتمام رسیده است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: همچنین در مرحله نخست پرداخت مطالبات گندمکاران در سال جاری، پنج هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران به حساب آنها واریز شد. مرحله دوم پرداخت نیز با رقم پنج هزار میلیارد ریال آغاز شده است که بدین ترتیب مجموع پرداختی به گندمکاران به 10 هزار میلیارد ریال می رسد.

اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور نیز در این مراسم گفت: شرایط حساسی کنونی کشور، آزمون بزرگی برای مدیران کشور است. برای عبور از این شرایط باید تلاش مضاعفی صورت گیرد. بانک ملی ایران در این شرایط همچون گذشته آماده خدمات رسانی به مردم است.

وی اظهار داشت: حل مشکلات امروز کشور، روش خاص خود را می طلبد که یکی از آن ها داشتن روحیه جهادی، سختکوشی، همدلی و نوآوری مدیران است. با چنین روحیه ای از همه مشکلات کشور می توان عبور کرد.

کریمی افزود: تلاش برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تنها وظیفه دولت نیست، بلکه باید همه دست در دست هم دهیم و همه توان خود را برای یاری رسانی به دولت و مقابله با توطئه ها به کار بگیریم.

همچنین سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر در این مراسم گفت: با تشکیل کار گروه رفع موانع واحدهای تولیدی در استان که با هدف رفع وضعیت رکود شکل گرفت، ظرفیت خوبی برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی استان بوشهر فراهم شد.

وی افزود: طی سال های 95 و 96 به ترتیب 138 و 149 واحد تولیدی استان  تحت پوشش تسهیلات بانکی قرار گرفتند و در مجموع  حدود هزار میلیارد ریال به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: این پرداخت ها که با همکاری بانک های استان شکل گرفت، باعث شد تا رتبه استان بوشهر در رونق تولید از 28 به 22کشور ارتقا پیدا کند.

دکتر زرین فر در این مراسم از خدمات ریگی زادگان رئیس سابق اداره امور شعب استان بوشهر  بانک ملی ایران تقدیر و برای زراعتگر سرپرست این اداره امور شعب، آرزوی موفقیت کرد.

رئیس سابق اداره امور شعب استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: در طول دوران فعالیتم در استان بوشهر جایگاه استان از درجه دو (ب) به درجه دو (الف) ارتقا و در موضوع منابع و مصارف به ترتیب شاهد رشد 162 و 121 درصدی در استان بودیم.

پایداری هر سازمان وابسته به منابع انسانی است

همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی ایران در بخش های بانکداری الکترونیک و مطالعات سازمانی با حضور عضو هیأت مدیره بانک و روسای ادارات کل سازمان و روش ها، مدیریت عملیات بانکی و مدیرعامل شرکت سداد برگزار شد.

مسعود خاتونی در این همایش با تاکید بر اینکه پایداری و بقای هر سازمان به منابع انسانی آن وابسته است، برنامه ریزی و توجه به برنامه‌های علمی را به منظور ارتقای سطح کیفی منابع انسانی ضروری عنوان کرد.

وی ضمن مهم برشمردن فرآیندها در بانک تصریح کرد: استقرار و اصلاح فرآیندها امری بسیار دشوار و زمان بر بوده که امیدواریم با توجه به اقدامات مستمر انجام شده در آینده نزدیک شاهد آن باشیم.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این سخن انیشتین که "کسانی که مقلد و دنبال رو هستند، به همان جایگاه الگوی خود می رسند اما افراد خلاق و جسور به جایگاهی می رسند که خودشان می خواهند" از  همکاران خواست تا در این گفته دقت نظر و تعمق داشته و برای رسیدن به اهداف مشخص و سازمانی بانک ملی ایران تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت مطلوب اداره امور شعب استان خراسان رضوی، از تلاش های مدیریت و کارکنان این اداره امور شعب قدردانی و اظهار امیدواری کرد که مسائل مطروحه هر چه زودتر مرتفع شود.

همچنین حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ضمن ارایه گزارش عملکرد این اداره امور شعب، گفت: اکنون برای تمام شاخص‌های عملکردی در استان برنامه ریزی وجود دارد.

 

بازدید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از شرکت های صنعتی استان قم

همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان قم بانک ملی ایران در شش ماه اول سال 97 با حضور عضو هیات مدیره، مدیر امور منطقه دو کشور، مسئولان اداره امور، روسای شعب، کارشناسان و روسای دوایر ستادی استان برگزار شد. همچنین سرکشی از چند واحد تولیدی و پروژه صنعتی این استان نیز از دیگر برنامه های سفر عضو هیات مدیره بانک به استان قم بود.

ناصر شاهباز در سفر خود به استان قم که در جهت حمایت و رفع موانع تولید طرح های تولیدی و شرکت های صنعتی استان صورت گرفت، بازدید از اداره امور شعب استان قم و سه شرکت تولیدی و صنعتی را بسیار مفید ارزیابی کرد و توجه و سرکشی بیشتر به مشتریان اعتباری را خواستار شد.

وی در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان قم با اشاره به بازدید از شرکت های صنعتی استان عنوان کرد: محصولات بانک باید در قالب یک بسته اعتباری به این شرکت ها ارایه شود و ارائه خدمات به شرکت ها و واحدهای تولیدی فعال باید با قدرت بیشتر ادامه یابد.

شاهباز تصریح کرد: در شرایط کنونی ارایه تسهیلات ارزی و ریالی، گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی، انواع خدمات بانکداری الکترونیک و غیرحضوری، تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد و تسهیلات ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیات مدیره بانک ابراز کرد: جذب منابع ارزان قیمت، مدیریت مصارف، اخذ کارمزد خدمات بانکی و کسب درآمدهای غیرعملیاتی و غیر مشاع، مدیریت بهینه هزینه کردها، فروش املاک مازاد و تملیکی و... باید در اولویت قرار گیرند.

مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز در این همایش ضمن تقدیر از کارکنان اداره امور شعب استان قم برای تغییر ترکیب منابع بانک به سمت منابع جاری و پرداخت تسهیلات 23 هزار فقره ای خرد در شش ماه ابتدای سال جاری، بر ضرورت تلاش مضاعف همه کارکنان در راستای تحقق هر چه بیشتر  اهداف بانک تاکید کرد.

اصلان کریمی با تاکید بر اینکه اجرای وظایف به نحو احسن تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسب استان قم در بخش های اقتصادی و تولیدی، باید در بخش تسهیلات، بیشتر به سمت پرداخت تسهیلات اعتباری متمرکز شویم.

همچنین غلامرضا صادق زاده رئیس اداره امور شعب استان قم گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب در بخش های اعتباری، وصول مطالبات و بازاریابی ارایه کرد و گفت: کنترل هزینه ها و پرداخت تسهیلات بهینه در شش ماه اول سال عملیاتی شده است.

در پایان این همایش نیز پانل پرسش و پاسخ با عضو هیات مدیره و مدیر امور شعب منطقه دو کشور برگزار شد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به استان قم از گروه صنعتی لینا تولیدکننده فرآورده های ذرت حجیم شده با اشتغال زایی 1200 نفر، شرکت شیرین آفرینان خورشید ( مرداس) تولیدکننده انواع محصولات شکلات ژله و اسمارتیز و تولیدکننده بیش از 20 درصد تولید شکلات کشور با اشتغال زایی300 نفر و شرکت تولیدی صنعتی ایران انشعاب تولیدکننده 30درصد کنتور کشور با اشتغال زایی 330نفر بازدید کرد.

شاهباز در دیدار و گفت و گو با مدیران این شرکت ها گفت: یکی از برنامه های مدیران بانک در بازدید از استان ها، حضور در مراکز و شرکت های بزرگ است تا از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و از درخواست هایشان از شبکه بانکی اطلاع یابیم.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران با بهره گیری از منابع مالی مناسب به عنوان همراه مطمئن در خدمت تولیدکنندگان است، بر آمادگی این بانک جهت تامین نیازهای مالی شرکت های تولیدی تاکید کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 240
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران