پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327779 تاریخ : 1397/01/21-17:11:50
,6,17,
با تربیت نیروی انسانی ماهر به سمت تولید خودروهای سبز حرکت می کنیم

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه آموزشی خودرویی:

با تربیت نیروی انسانی ماهر به سمت تولید خودروهای سبز حرکت می کنیم

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : بدون تردید حرکت به سمت تولید خودروهای سبز و پاک بدون تربیت منابع انسانی غیر ممکن است و ابتدا باید این نیروها را برای بخش های صنعت خودروهای هیبریدی و الکتریکی تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  برات قبادیان در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه نخستین دوره آموزش تخصصی خودروهای الکتریکی و هیبریدی بین وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت ،‌جهاد دانشگاهی ( دانشگاه خواجه نصیر طوسی) و شرکت خودروسازان جنوب افزود : این تفاهم نامه نیست بلکه به نوعی قرار داد اجرایی هم هست چون شروع این دوره ها و تربیت اولین گروهی که در ارتباط با اجزای مختلف خودروهای الکتریکی است گام اساسی برای کشورمحسوب می شود.

وی تصریح کرد : درست است که این دوره ، آموزش دوره ای فنی و مهارتی است اما اجرایش را به صورت استاندارد باید انجام دهیم و نظارت بر اجرا هم خواهیم داشت .
قبادیان تاکید کرد: اگر سنگ بنای این دوره درست پایه گذاری شود دوره موفقی خواهد بود و درتاریخ کشور هم با شروع تولید خودروهای سبز و پاک گامهای اولیه را برداشته ایم.
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اظهارکرد : این اقدام منافع ملی را در پی دارد و اگر به دنبال گامهای دیگری که برای خودروهای الکتریکی برداشته شده باشیم به شعار سال که حمایت از تولید داخلی است هم جامه عمل پوشانده ایم .
قبادیان ادامه داد : الان جامعه جوانی داریم و با وجود 5 میلیون دانشجو شرایط آماده است که علاوه بر تحصیلات آکادمیک دوره های تخصصی و فنی و مهارتی را اجرا کنیم تا فارغ التحصیلان دانشگاهی در مباحث صنایع هایتک امیدوار کننده تر فعالیت کنند .
وی تصریح کرد : با توجه با سابقه و تجربه جهاد دانشگاهی به نتیجه کارخوشبینم.
قبادیان یاد آور شد : وزارت صنعت ، معدن و تجارت یک وظایف حاکمیتی دارد و از یک طرف سیاستگذار و از سوی دیگر برنامه ریز کلان ملی و تسهیل گر نیز هست.
وی افزود : ما وظیفه داریم پتانسیل ها و و ظرفیتهای کشور را شناسایی کنیم و این ظرفیت در جهاد دانشگاهی هست .
به گفته وی وظیفه دولتها تصدی گری و اجرا نیست بلکه باید بخش خصوصی توانمند را شناسایی و با تسهیل گری وظایف حاکمیتی و ستادی خود را انجام دهد.

جزییات تفاهم نامه سه جانبه آموزشی خودرویی 

گفتنی است با توجه به این تفاهم نامه و با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای سطح دانش و مهارت صنعتگران و دست‌اندرکاران عرصه انواع خودروها و موتورسیکلت‌های الکتریکی، هیبریدی، دوچرخه و اسکوترهای الکتریکی و همچنین گسترش توان علمی نیروی انسانی در راستای پیشبرد برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت عظیم آموزش‌های علمی و مهارتی،‌ تفاهم‌نامه‌های سه جانبه‌ای میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و یک شرکت از بخش خصوصی به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد شد که اقداماتی در زمینه اولویت‌ قرار دادن بهره‌برداری از توان و ظرفیت علمی – تخصصی و آموزشی جهاد دانشگاهی و شرکت در راستای اجرای دوره‌های خودروهای الکتریکی و هیبریدی، حمایت از راه‌اندازی مرکز آموزشی خودروهای هیبریدی و الکتریکی که توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و معرفی فراگیران انجام دهد.
بر این اساس جهاد دانشگاهی نیز در نامه‌هایی در زمینه‌های طراحی و نظارت بر الگوی آموزشی دوره، تعیین اهداف آموزشی و یادگیری، انتخاب اساتید برجسته، تعیین روش‌های ارزیابی مخاطبان بر پایه الگوهای استاندارد و بررسی اثربخشی و فراهم کردن تمام فرآیندهای آموزشی مورد نیاز مانند تامین فضای آموزشی، جذب و ثبت نام و آموزش فراگیران و صدور گواهینامه پایان دوره اجرایی کند.
مدت اجرای این تفاهم‌نامه 4 سال تعیین شد که پس از اتمام مدت تفاهم‌نامه با توافق طرفین این زمان قابل بازنگری و تمدید است.
برای انجام اقدامات پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی مرکب از نمایندگان این سه نهاد هر چهار سال یک بار تشکیل خواهد شد و مسئولیت برنامه‌ریزی،‌ هماهنگی و پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه بر عهده دبیرخانه این شورا است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران