پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 659403 تاریخ : 1402/07/01-14:31:29
,10025,
با «اشاره» هم در کنار شما هستیم

با «اشاره» هم در کنار شما هستیم

از 23 سپتامبر 2018، مردم جهان بر سر یادآوری هر ساله این روز برای گرامیداشت «زبان اشاره» هم پیمان شدند تا به «ناشنوایان» بگویند که در کنارشان هستند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، زبان اشاره (Sign Language) به زبانی گفته می شود که ناشنوایان می توانند به کمک آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

روز جهانی زبان اشاره، بخشی از هفته بین المللی ناشنوایان است. اکنون میلیون ها ناشنوا در جهان از فرصت های برابر بی بهره اند، چرا که به جز نزدیکانشان، سایر افراد از درک زبان اشاره عاجزند. زبان اشاره مورد استفاده برای ناشنوایان در مناطق مختلف جهان متفاوت است و جالب تر آن که هنوز یک زبان اشاره مورد وفاق تمام حوزه های فعال در زمینه ناشنوایان وجود ندارد.

کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت استفاده از زبان اشاره را به رسمیت شناخته و ترویج می کند. ناشنوایان از حقوق برابر با دیگران برخوردارند و تنها یک محدودیت جسمی، نباید آنها را از تحقق خواسته هایشان محروم سازد، ما هم می توانیم با فراگیری همه و یا دست کم بخشی از زبان اشاره، در حد توان ارتباط بهتری با آنها برقرار کنیم.

با این حال روشهایی برای کاهش آلام ناشنوایان و کم شنوایان وجود دارد که یکی از آنها گفتاردرمانی است. همچنین شنوایی سنجی، روشی است که کمک می کند کم شنوایان و یا کسانی که به اختلال شنوایی مبتلایند، نسبت به روند درمانی خود اطمینان حاصل کنند، بیمه درمان شرکت بیمه آسماری، اقدامات درمانی افراد کم شنوا یا ناشنوا مانند گفتاردرمانی یا شنوایی سنجی را با رعایت شروط مشخص، تحت پوشش قرار می دهد تا سهم خود در درمان این افراد را ایفا کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره ی 02143417 در ارتباط باشید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 148
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران