پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583885 تاریخ : 1400/04/12-14:37:03
,10033,
آینده صنایع وابسته به تغییرات آب وهواست

صنایعی که بیشترین صدمه را از تغییرات اقلیمی می بینند

آینده صنایع وابسته به تغییرات آب وهواست

بلایای طبیعی در سراسر جهان باعث خسارت اقتصادی 268 میلیارد دلاری در سال 2020 شده است. بیمه تنها بخش کوچکی از این رقم را پوشش داده است.

به گزارش بانک و صنعت، حوادث شدید اقلیمی به شبکه های برق، خطوط لوله گاز و سایر زیرساخت های انرژی آسیب می زند. این حوادث مدام کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، به ویژه مکان هایی که سرمایه گذاری کافی در زمینه ارتقا و زیرساخت ها انجام نشده دارند را آزمایش می کند. مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به معرفی صنایعی که بیشترین آسیب را ممکن است از تغییرات اقلیمی متحمل شوند پرداخته کرده است.

بلایای طبیعی در سراسر جهان باعث خسارت اقتصادی 268 میلیارد دلاری در سال 2020 شده است. بیمه تنها بخش کوچکی از این رقم را پوشش داده است. تخمین خسارت بیمه شده از بلایای طبیعی در سال 2020 حدود 78 میلیارد دلار بوده است. با رشد سریع تر خسارات اقتصادی ناشی از فجایع نسبت به خسارات بیمه شده، سازگاری اقتصاد با تأثیرات مربوط به آب وهوا به یک اولویت اصلی اجتماعی تبدیل شده است.

*صنایعی که بیشتر در معرض خطر هستند

تغییرات اقلیمی شدید می تواند بسیاری از صنایع را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به درآمد ناپایدار، هزینه های بیشتر، درآمد کم و حتی ورشکستگی شود. صنایعی که دارای بیشترین ریسک در مقابل تغییرات اقلیمی هستند، عبارتند از:

*کشاورزی

ضربه ناگهانی سرما، امواج گرما، سیل، تگرگ و آتش سوزی می تواند محصولات کشاورزی را از بین ببرد. حدود 75 درصد از تولید جهانی کشاورزی بیمه نیستند. حتی اگر ریسک تغییرات اقلیمی تقریباً با 60 درصد از تنوع عملکرد همراه باشد، بنابراین عاملی مهم در تأثیرگذاری بر تولید مواد غذایی و درآمد کشاورزان خواهد بود.

*ساخت وساز

پروژه های ساختمانی با خطرات مختلف آب وهوایی مانند طوفان، رعدوبرق، باران شدید، گردباد و امواج گرما یا یخ بندان مواجه است. این اتفاقات ممکن است تأخیرهای قابل توجهی به دنبال داشته باشد حتی اگر این پروژه صدمات فیزیکی متحمل نشود باز هم خسارات شدید مالی خواهد دید.

*گردشگری

صنعت گردشگری به خصوص در برابر طوفان، سیل و گردباد حساس است. تأثیر طوفان می تواند برای ماه ها و حتی سال ها تأثیر زیادی در صنعت گردشگری بگذارد. به عنوان مثال، گردشگری 6.5 درصد از اقتصاد پورتوریکو را تشکیل می دهد. این سرزمین در سال 2016 شاهد رکورد جمعیت 8.1 میلیون نفری بوده است. اما توفان ماریا در اکتبر 2017، این جزیره را ویران کرد. سال 2019، تعداد گردشگرانی که از این جزیره بازدید کردند 36 درصد کمتر از میزان سال 2016 است. برای آنهایی که بیمه بوده اند، بیمه املاک دیر اقدام کرد و تسویه و پرداخت بدهی طولانی شده است.

*انرژی تجدیدپذیر

با تغییر قابل توجه تولید انرژی از باد، خورشید و آب، خطرات آب وهوایی و اقلیمی به عامل مهم تبدیل شده است. تولید انرژی تجدیدپذیر می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر حوادث آنی مانند طوفان، تگرگ، خشکسالی، سیل یا حوادث طولانی مدت مانند تغییر الگوی باد قرار بگیرد. همچنین خطر دوره های طولانی مدت عدم وجود باد یا منابع خورشیدی ناکافی هم وجود دارد.

90%



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران