پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635616 تاریخ : 1402/02/10-10:34:52
,13,
ایران جزء هفت کشور برتر تولید محصولات کشاورزی در دنیا

ایران جزء هفت کشور برتر تولید محصولات کشاورزی در دنیا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران باوجود اقلیم سخت در تولید محصولات کشاورزی جزء هفت کشور برتر دنیا است.

به گزارش بانک و صنعت، شاهپور علایی مقدم گفت: بر اساس آمار سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ایران جزو هفت کشور تولید کننده مهم محصولات کشاورزی در دنیا است و علی رغم اقلیم سخت کشور در کشاورزی، کشورمان در 22 محصول مقام اول تا دهم را دارد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه بهبود راندمان آبیاری از اولویت های بخش کشاورزی است، افزود: کشاورزی کار ریاضتی و مقاومتی است چرا که با متغییر های محیطی سروکار دارد.
او تاکید کرد: بنا به اعلام سازمان خوابار و کشاورزی جهان (فائو) در هر منطقه ای که میزان بارندگی زیر 500 میلی متر باشد درآن منطقه نباید کشاورزی کرد.
علایی مقدم ادامه داد: میزان بارندگی در ایران 230 میلی متر و یک سوم دنیا است و تمام مخاطرات بخش کشاورزی دنیا در ایران سه برابر می شود.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی در ایران کار سختی است با این حال کشاورزان ما دستاورد های بسیار بزرگی را داشتند، گفت: آب تجدید پذیر برای هر ایرانی در 50 سال گذشته 19 هزار میلیارد متر مکعب بود که در حال حاضر به 130 میلیارد متر مکعب رسیده، اما تولیدات کشاورزی از 46میلیون تن به 125 میلیون تن رسیده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران