پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225344 تاریخ : 1395/06/25-15:23:14
,10030,
ایجاد بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل توسط تعاونی‌ها

ایجاد بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل توسط تعاونی‌ها

اجرای طرح پایش سلامت کارگران کشور، ابلاغ بخشنامه امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری از سوی وزیر کار و ایجاد بیش از 170 هزار شغل تعاونی در سه سال گذشته از مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ؛این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه اولویت خرید اقلام مورد نیاز از تولیدات داخلی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه بر رعایت توان تولید داخلی کشور در تمام خریدهای خارجی تاکید و اعلام شده است که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و انطباق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی لازم است تلاش موثر در جهت اولویت خرید اقلام مورد نیاز از تولید داخلی صورت گیرد.

ربیعی همچنین بخشنامه امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری و تولید را به مدیران کل ستادی و اجرایی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه عنوان شده وزارت کار می‌تواند با توجه به رویکردهای توانمندسازی این وزارتخانه در چارچوب مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، با بهره‌گیری از ظرفیتهای قانون کار، زیرساختهای لازم را برای ایجاد امنیت شغلی نیروی کار در کنار امنیت سرمایه‌گذاری و تولید فراهم کند.

تلاش در جهت تحقق اهداف مندرج در مقاوله نامه شماره 122، حل مساله بیکاری و اشتغال ناقص، ‌ ساماندهی و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از طریق اصلاح آیین نامه‌های موجود، بسترسازی جهت الحاق به مقاوله‌نامه شماره 158(خاتمه اشتغال)، ‌ اجرای کامل و دقیق مواد178 ، 174و  180مندرج درفصل یازدهم قانون کار، گسترش و تقویت آموزشهای فنی و حرفه‌ای، اصلاح قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری و ویژه، نظارت مستمر بازرسان کار بر عملکرد شرکتهای پیمانکاری، ‌ساماندهی قراردادهای موقت در مشاغل دارای ماهیت مستمر و طراحی سامانه الکترونیکی ثبت قراردادهای کار از مهمترین محورهای موجود در این بخشنامه است.

ایجاد بیش از 170 هزار شغل در بخش تعاون ظرف سه سال گذشته خبر دیگری بود که از سوی معاون تعاون وزیر کار اعلام شد.

آنطور که سیدحمید کلانتری گفته در طول دوره سه ساله دولت یازدهم 14هزار و 200 تعاونی تشکیل شده که بیش از 170 هزار شغل تعاونی را ایجاد کرده است.

وی میزان کل اشتغال ایجاد شده از سوی بنگاههای تعاونی را یک میلیون و 650 هزار شغل ذکر کرد و گفت: 52 درصد تعاونی‌ها تولیدی، 19 درصد توزیعی و 29 درصد خدماتی هستند.

کلانتری همچنین از ایجاد500  تعاونی دانش بنیان خبر داد و گفت:‌ از این تعداد 150تعاونی به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.

در هفته‌ای که گذشت نخستین طرح پایش سلامت و تندرستی کارگران کشور در گروه صنعتی ایران خودرو و با حضور بیش از 200 نفر از کارگران به اجرا درآمد.

در اجرای این طرح کارگران کارخانه با استفاده از دستگاههای تست سنجش سلامت مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته مسئولان وزارت کار طرح پایش سلامت کارگران تا پایان سال در پنج استان کشور اجرا خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران