پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669884 تاریخ : 1402/08/14-16:45:17
,10027,4,
انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه

با هدف ایجاد چارچوب همکاری بین طرفین به منظور ارتقای فعالیت های مرتبط با توسعه و گسترش دانش در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی بر اساس منافع متقابل و طی نشستی با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه و شاجی حسن و آشکین دوشان دره شرکای مدیریت شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه ، تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه به امضا رسید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه، پس از معرفی و تبیین ساختار و عملکرد پژوهشکده و صنعت بیمه ایران، به دریافت مجوز فروش تکافل توسط 9 شرکت بیمه اشاره کرد و افزود؛ با وجود تحریم های اقتصادی علیه ایران و عدم ارتباطات بین المللی صنعت بیمه ایران با دنیا طی 15 سال گذشته، هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه برای دومین بار نشست های کاری با صنعت بیمه کشور ترکیه را در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر عسگری با اعلام آمادگی پژوهشکده بیمه برای برگزاری همایش مشترک با شرکت شااینترنشنال در زمینه تکافل در استانبول یا تهران، به راه اندازی دو گروه پژوهشی مطالعات اسلامی بیمه و فناوری های نوین بیمه در پژوهشکده بیمه و برگزاری سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM) و برنامه آموزش حضوری دوهفته ای تکافل در دانشگاه اینسیف برای مدیران و اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه اشاره کرد و ارائه برنامه های آموزشی، برگزاری کارگاه ها و وبینارهای مشترک به ویژه در حوزه بیم سنجی و مدیریت ریسک، ارائه خدمات حرفه ای به بخش بیمه و سرمایه گذاری مشترک در حوزه بیمه و تکافل و انتشارات مشترک به زبان فارسی و ترکی استانبولی را از زمینه های همکاری موجود با صنعت بیمه ترکیه و پاکستان برشمرد.
رئیس پژوهشکده بیمه پس از دعوت از مدیران شرکت شا اینترنشنال جهت حضور در همایش بیمه و توسعه 1402، به راه اندازی آزمایشگاه ریسک پژوهشکده بیمه و اهمیت مدیریت ریسک و ارزیابی ریسک صنعت بیمه اشاره کرد و خواستار بهره مندی از دانش و تجربیات این مرکز در حوزه مدیریت ریسک شرکتی شد.
دکتر عسگری با اشاره به راه اندازی شورای فقهی صنعت بیمه تصریح کرد تکافل اتکایی یکی از چالش های موجود در صنعت تکافل است و پژوهشکده بیمه در پی راهکاری برای ارائه تکافل اتکائی می باشد. وی با اشاره به موقعیت راهبردی ترکیه و ارتباط با اروپا و فعالیت شعبه بیمه ایران در دبی، خواستار همکاری شرکت شااینترنشنال در زمینه ارائه برنامه های آموزشی برای صنعت بیمه ایران از طریق مؤسسه بیمه چارتر لندن (CII) در ایران، امارت و یا ترکیه شد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به تعاملات بین المللی پژوهشکده بیمه با کشورهای مالزی و اندونزی، از آغاز برنامه دکتری تکافل مرکز اقتصاد و مالی اسلامی دانشگاه مرمره در آینده نزدیک و اعزام برخی از دانشجویان ایرانی به این مرکز خبر داد و ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه و با حمایت دولت و بیمه مرکزی ایران، اولین شرکت تکافل ایرانی در ترکیه راه اندازی خواهد شد. همچنین سرمایه بانک اکو که دارای شعب در ایران، پاکستان، آذربایجان، و دیگر کشورها است نیز در راستای راه اندازی این شرکت قابل بهره برداری خواهد بود.
در ادامه آشکین دوشان دره شریک مدیریت شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه تاکید کرد، در سال های اخیر فعالیت های زیادی به ویژه در حوزه تکافل در ترکیه صورت گرفته است و دولت فعلی به عنوان حامی و مشوق اصلی تکافل و مالی اسلامی، برخی شرکت های نیمه دولتی متخصص در صدور قراردادهای تکافل را راه اندازی کرده است که در تلاش برای ارائه خدمات تکافل به شرکت های داخلی و خارجی هستند و در آینده نزدیک نشست های مشترک میان پژوهشکده بیمه و این مرکز ترتیب داده خواهد شد.
آشکین دوشان دره با اشاره به تجربه حضور خود در ایران در سال های 2007 و 2008، دیدار با دانشجویان ایرانی و ارائه مقاله، آمادگی خود را برای حضور مجدد در ایران و شرکت در همایش بیمه و توسعه سال جاری اعلام کرد. وی با بیان چالش های موجود در مسیر سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ترکیه و اشاره به بازار بزرگ بیمه در آنتالیا، علاقه مندی خود را برای همکاری در زمینه تولید و عرضه محصولات بیمه و تکافل نیز اعلام کرد.
آشکین دوشان دره با تاکید بر اهمیت ارتباط نهادهای نظارتی در گام اول گفت: علیرغم وجود موانعی مانند تحریم ها لازم است که برای برقراری ارتباطات سالم و بلندمدت، صبور و مُصر باشیم. ایران و ترکیه طی صدها سال همسایگی و ارتباطات مناسب دارای قرابت فرهنگی، مذهبی و زبانی هستند بنابراین تحریم یک جدایی بین دو کشور ایجاد کرده است که با صبر و تلاش مستمر باید بر این موضوع غلبه نمود.
وی پس از تشریح فضای کلی صنعت بیمه برای کسب و کار در ترکیه به تبیین الزامات حقوقی برای تأسیس شرکت بیمه مشارکتی و ساختارهای بازاریابی شرکت های تکافل این کشور پرداخت و با اشاره به روند رو به رشد سهم بازار تکافل ترکیه تاکید کرد، تکافل در حال حاضر تنها 5 درصد از حق بیمه صادره را به خود اختصاص داده است و با تأسیس شرکت های مستقل تکافل، این سهم رشد بیشتری خواهد داشت. در این مسیر باید انتظارات و رویکرد عمومی جامعه نسبت به محصولات و خدمات بیمه اسلامی لحاظ شود چراکه در نهایت، ارائه این محصولات و خدمات، به نفع مردم خواهد بود. آموزش و تربیت کانال های توزیع، نمایندگان و کارگزاران، در حوزه تکافل و بیمه اسلامی نیز موضوعی بسیار حیاتی در این روند است.
در ادامه شاجی حسن شریک مدیریت شرکت بیمه شا اینترنشنال ترکیه، ترویج تکافل و بیمه اسلامی را از اهداف این مرکز خواند و با اشاره به برگزاری اولین همایش تخصصی تکافل در ترکیه در سال 2016 و حضور اندیشمندان این حوزه از کشورهایی نظیر پاکستان تاکید کرد، این شرکت ارتباط نزدیکی با پیش کسوتان صنعت بیمه پاکستان در زمینه بانکداری و مالی اسلامی، بیم سنجی و تکافل دارد و آماده است تا زمینه ارتباط پژوهشکده بیمه با این افراد را فراهم نماید. وی با اشاره به 35 سال تجربه در زمینه بیمه عمر و مستمری بازنشستگی، مدیریت ریسک و غیره، از برگزاری همایش مشترک در زمینه تکافل در ایران استقبال کرد و افزود، این شرکت با برخورداری از مشاوران قوی در حوزه فناوری اطلاعات می تواند دانش موجود در حوزه تکافل و بیمه رایج را با صنعت بیمه ایران به اشتراک بگذارد.
شاجی حسن بیمه اتکائی و مدیریت ریسک بیمه اتکائی را از موضوعات حائز اهمیت در صنعت بیمه برشمرد و با تبیین الزامات قانونی و شرایط همکاری با بانک اکو، به سابقه 12 ساله این بانک در زمینه تأمین مالی خصوصی و دولتی برای کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه و تدوین برنامه مشترک در چارچوب قانون با توجه به وجود تحریم علیه صنعت بیمه ایران اشاره کرد.
در بخش پایانی این نشست نیز آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه برگزار گردید. به موجب این تفاهم نامه، دو مجموعه در زمینه برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری کارگاه، سمینار، وبینار، پژوهش در حوزه خدمات مالی اسلامی، ارائه مشاوره در حوزه های مورد نظر طرفین به منظور پیشبرد دانش و افزایش استعدادها در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی، انتشار اسناد علمی مشترک و ... با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
دکتر عسگری در این بخش از نشست با اشاره به آغاز روند ارائه محصولات تکافل و تلاش های صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه در راستای تصویب قانون تکافل در ایران در طول یک سال گذشته ابراز امیدواری کرد انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه بستر لازم برای ارتقای جایگاه و عملکرد صنعت بیمه و تکافل دو کشور را فراهم نماید.
شایان ذکر است، شرکت شا اینترنشنال در ژوئن 2014 راه اندازی شد. این شرکت، مشاوره مدیریت، آموزش، خدمات توسعه و مربی گری ، مدیریت ریسک و خدمات حقوقی و ترجمه ارائه می کند و تمرکز تجاری آن به صورت خاص بر خدمت رسانی به بازار ترکیه و ارائه راهکارها و روش هایی است که منعکس کننده واقعیت های محلی و توسعه منابع داخلی برای تأمین نیازهای مشتریان و اهداف تجاری است. این شرکت تلاش دارد تا به مشتریان خود کمک کند تا مشکلات تجاری پیچیده خود را از طریق ترکیب ذهنیتی جهانی و متخصصین باصلاحیت حل کنند. آنها از شبکه، تجربه و درک تجاری خود برای ایجاد اعتماد و خلق ارزش برای مشتریان خود بهره می برند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 180
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران