پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189319 تاریخ : 1395/02/16-12:15:43
,5,17,
انعقاد 38 قرار‌داد برای ساخت کالاهای نفتی

در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

انعقاد 38 قرار‌داد برای ساخت کالاهای نفتی

معاون وزیر نفت گفت: برای ساخت 10 قلم گروه کالایی 100 قرارداد طراحی شده که 38 قرارداد منعقد شده است و هدف آنها ساخت کالاهای استراتژیک و پرمصرف در این صنعت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی نفت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بعد از برجام حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه 64 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و تعداد پاویون‌های خارجی هم با افزایش 90 درصدی از 6 به 11 پاویون رسیده است. 

وی تصریح کرد: شرکت های  خارجی‌ها پذیرفته‌اند که ایران امروز با گذشته متفاوت است. صنعتگران ما توانمندی‌های ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و سیاست‌های نظام و دولت و وزارت نفت باعث شده خارجی‌ها متوجه شوند که حضور آنها در ایران صرفا با سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش نفی ممکن خواهد بود و در بیش از 200 شرکت خارجی که شخصا بازدید کردم 85 درصد این باور را پیدا کرده بودند. 

جوادی گفت: برای ساخت 10 قلم گروه کالایی 100 قرارداد طراحی شده که 38 قرارداد منعقد شده است و هدف آنها ساخت کالاهای استراتژیک و پرمصرف روسطحی و زیرسطحی از جمله مته‌ها، موتورها، شیرها، لوله‌های بدون درب، لوله‌های CRA  و ماشین‌های دوار خواهد بود. 

وی به قراردادهای توسعه دانش فنی و حضور دانشگاه‌ها و موسسات دانش‌بنیان در بالا دست و پایین دست صنعت نفت اشاره کرد و گفت: با تسهیل حمایت بانک‌ها از سازندگان داخلی و محبوبیت ورود کالاهای خارجی به نهادینه شدن ساخت داخل در راستای اقتصاد مقاومتی کمک خواهد شد. 

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به تاثیر نمایشگاه نفت در قرار‌دادهای توسعه دانش فنی گفت: باید موسسات دانش‌بنیان در توسعه صنعت بالادست و پایین‌دست نفت حضور داشته باشند.  

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است با استفاده از قوانین حمایت از سازندگان داخلی و همچنین اعمال محدودیت در واردات دانش‌بنیان کردن تولید در داخل را به عنوان حرکتی فراگیر در جهت اقتصاد دانش‌بنیان تسهیل کنند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران