پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 618759 تاریخ : 1401/05/26-08:37:58
,17,7,
انتشار اخبار مثبت از مذاکرات باعث کاهشی شدن  نرخ دلار، قیمت طلا و سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران

انتشار اخبار مثبت از مذاکرات باعث کاهشی شدن نرخ دلار، قیمت طلا و سکه

محمد کشتی آرای در مورد علل ریزش قیمت ها در بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت اونس جهانی روز جمعه با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی جهان بالا رفت اما در ادامه و از روز شنبه به این سو، با کاهش مواجه شد؛ به گونه ای که 22 دلار در هر اونس کاهش قیمت را شاهد بودیم.

به گزارش بانک و صنعت، محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ریزش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای اخیر، گفت: در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات و کاهش نرخ دلار، قیمت طلا و سکه نیز کاهش می یابد.قیمت اونس جهانی روز جمعه با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی جهان بالا رفت اما در ادامه و از روز شنبه به این سو، با کاهش مواجه شد؛ به گونه ای که 22 دلار در هر اونس کاهش قیمت را شاهد بودیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: از این طرف نیز با توجه به اخباری که از مذاکرات رفع تحریم ها منتشر می شود، قیمت ها در بازار ارز کاهشی شده و روند در این بازار مثبت تلقی می شود. در حال حاضر قیمت دلار در بازار به حدود 30 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت ارز، بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت ها با کاهش همراه شد. البته با توجه به ریزش قیمت ها، تقاضا افت کرد و بازار با رکود مواجه شده است.

کشتی آرای گفت: از سویی دیگر نیز به دلیل کاهشی شدن قیمت ها، حباب سکه نیز کاهش یافته و به یک میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه حدود 800 هزار تومان و قیمت هر گرم طلا 25 تا 30 هزار تومان کاهش یافته است.

وی در مورد وضعیت قیمت ها در روزهای آینده، اظهار کرد: اگر به همین روال، اخبار مثبتی از مذاکرات رفع تحریم ها برسد و قیمت ارز کاهش یابد، قیمت طلا و سکه نیز به ریزش ادامه می دهد اما اگر اخبار مثبتی از این حوزه نرسد، قیمت ها در همین محدوده ها می ماند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران