پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226377 تاریخ : 1395/07/14-14:56:25
,10029,
آموزش و ساماندهی عطاری‌های استان تهران آغاز می‌شود

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی :

آموزش و ساماندهی عطاری‌های استان تهران آغاز می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی و چند نهاد رسمی مرتبط کشور، آموزش و ساماندهی عطاری‌های استان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وبدا، دکتر محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی، در نشست خبری شش‌جانبه آموزش و ساماندهی عطاری‌های استان تهران که با حضور معاون غذا و دارو و رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رییس انجمن علمی طب سنتی ایران، رییس اتحادیه صنف عطاران و سقط‌فروشان تهران، نماینده کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، برگزار شد، گفت: عطاری با قدمت چندهزار ساله طب ایرانی ما، تاریخچه بسیار غنی دارد و جزوی از تاریخ تمدن ماست.

وی با اشاره به اینکه عطاری ظرفیتی است برای توسعه طب ایرانی با پشتوانه حکمت، افزود: در دوران فترت 150 ساله طب ایرانی، پرچم این طب توسط حکما و برجستگان حرفه مقدس عطاری و عطاران خوش‌نام، باسابقه و با تجربه،‌ افراشته نگه داشته شد و امروز ما از این میراث گرانقدر، ‌بهره‌مند می‌شویم.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اقبال روزافزون مردم به استفاده از خدمات طب ایرانی و استفاده از گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی، گفت: از آنجا که این حوزه با سلامت مردم در ارتباط است، می‌طلبد تولیت سلامت کشور توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد.

وی افزود: وظیفه وزارت بهداشت، رساندن خدمات ایمن و موثر به مردم است و باید در بخش‌های فنی و تخصصی، ‌رشته‌های مرتبط با این حوزه بتوانند به کمک صنف عطاری، رساندن خدمات را تسهیل و امنیت مردم را تامین کنند.

دکتر خدادوست سپس به نقش موثر وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تولیت اصلی اصناف و از جمله صنف عطاران و سقط‌فروشان را بر عهده دارد و طبیعتا باید به عنوان متولی اصلی، به این حوزه ورود می‌کرد تا این بخش سامان بگیرد.

وی افزود: صنف عطاران با استفاده از عطاران با تجربه، با سواد و خوشنام خود می‌تواند به سامان‌بخشی این حوزه کمک کند و با مکلف کردن افراد متقاضی دریافت مجوز عطاری، به گذراندن آموزش‌های لازم، عطارانی برخوردار از دانش کافی و حداقلی را برای ارائه این خدمت وارد عرصه کنند تا دسترسی مردم به استفاده از خدمات منطقی، معقول، ضابطه‌مند و ایمن و موثر این حوزه تسهیل شود.

مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت با بیان اینکه عطاران واقعی، با حفظ حرمت و هویت شغل خود، نمی‌‌گذارند به مردم و این صنف مقدس آسیب برسد، از عنوان «عطارنما» برای متخلفان این حوزه استفاده کرده و گفت: حفظ هویت و حرمت شغلی صنف عطاران در درجه اول، دست خود صنف و بر عهده صنف عطاران است که از ایجاد آسیب به مردم و حرفه مقدس عطاری توسط برخی عطارنماها ممانعت کنند تا این افراد با برخی افراطی‌گری‌ها و روش‌های سودجویانه، این صنف را آلوده نکرده و در رساندن خدمات ایمن به مردم خللی وارد نکنند.

وی با اشاره به بخش‌های دخیل در آموزش عطاران در آینده، گفت: آموزش‌ها با محوریت و تولیت انجمن علمی طب سنتی ایران انجام شده و تولید محتوای آن به حمایت دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران است اما قطعا از استادان خوشنام و با تجربه صنف عطاران نیز برای ارائه این آموزش‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در 4 ماده و 2 تبصره تهیه شده و دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی وزارت بهداشت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن علمی طب سنتی ایران و اتحادیه صنف عطاران و سقط‌فروشان تهران، طرفین آن هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران