پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519409 تاریخ : 1399/06/23-17:52:56
,25,
امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت/ درخواست ایمیدرو از دانشگاه ها برای معرفی پایان نامه های نوآورانه

امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت/ درخواست ایمیدرو از دانشگاه ها برای معرفی پایان نامه های نوآورانه

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در آیین امضای تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت، از دانشگاه ها و مراکز علمی خواست که پایان نامه هایی که در بخش معدن و صنایع معدنی خلاقانه و نوآورانه هستند را به ایمیدرو معرفی کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت که با حضور مدیران عامل شرکت های فولاد و آلومینیوم برگزار شد، تصریح کرد: با چنین همکاری، این سازمان بودجه و محل اجرا را اختصاص می دهد تا فضایی برای عملیاتی شدن پایان نامه ها فراهم آید.

وی تاکید کرد: شرکت های معدنی و صنایع معدنی نیز از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جوانانی که در این مراکز فعالیت می کنند، استفاده کنند.

غریب پور ادامه داد: مرکز نواوری معدن و صنایع معدنی (IMINO) که به تازگی راه اندازی شده، خود به صورت مجزا نیز وارد همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی شود.

همگرایی صنعت و دانشگاه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه وضعیت واگرایانه علم و صنعت به همبستگی و همگرایی تبدیل شده، گفت: برطرف شدن نیازهای فناورانه توسط مراکز علمی و دانشگاهی، گامی به جلو برای برطرف شدن وابستگی کشور به دانش است.

رییس هیات عامل ایمیدرو، یادآور شد: سازماندهی دو طرفه در حال انجام است و مشارکت جو (ایمیدرو و شرکت ها) و مشارکت پذیر (دانشگاه ها و مراکز علمی) در حال همکاری هستند.

غریب پور تاکید کرد: شرکت ها و مراکز علمی، مدل های متنوعی برای توسعه همکاری و استفاده روزافزون از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید دانش و تکنولوژی ارایه دهند.

وی افزود: سال ها به سبب اینکه سیستم کشور واردات محور بوده، تنها به واردات ماشین آلات، تجهیزات و حتی تکنولوژی پرداخته شده و تولید آن مغفول مانده بود. غریب پور ادامه داد: در صنعت فولاد، 30هزار تجهیز برای بومی سازی شناسایی شده که امسال برنامه 5هزار تجهیز در برنامه قرار دارد.

غریب پور درباره صنعت مس نیز گفت: در این بخش نیز بیش از 20هزار تجهیز شناسایی شده که بومی سازی شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران