پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 591807 تاریخ : 1400/09/16-17:33:40
,10025,
الزامات ورود، واگذاری و ادغام شرکت های بیمه در بازار

قائم مقام بیمه دانا در همایش بیمه و توسعه مطرح کرد؛

الزامات ورود، واگذاری و ادغام شرکت های بیمه در بازار

قائم مقام بیمه دانا، الزامات ورود شرکت های جدید بیمه به بازار را تحلیل کرد و رقابت پذیری را اصل محوری در صنعت بیمه برشمرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در حاشیه بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه و در پنل تخصصی "استراتژی های رقابت پذیری(ورود،واگذاری،ادغام و خروج) که در سالن مصلی نژاد دانشگاه الزهرا برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی بیمه به فعالان و دست اندرکاران این صنعت اظهار داشت: ورود شرکت های جدید به بازار باید ارزش افزوده ایجاد کرده و صنعت بیمه را به رشد برساند، اما اگر این ورود موجب تقسیم بازار بین شرکت ها شود، فاقد ارزش افزوده خواهد بود و در نتیجه استقلال فکری آنها را به مخاطره خواهد انداخت.

وی که دبیری این پنل را بر عهده داشت، رقابت پذیری را نقطه عطف صنعت بیمه دانست و خواستار بررسی و تحلیل فرصت ها و چالش های ناشی از ادغام و ورود شرکت های جدید به بازار شد و افزود: این موضوع باید از نگاه علمی و عملی مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج مثبت آن موجب رشد و ارتقای صنعت بیمه شود.

حسینی اظهار داشت: شرکت های بیمه در آینده ممکن است به سمت ادغام و سایر مسائلی که بتوانند به واسطه آنها، بنگاه های تجاری شان را مدیریت کنند، بروند، اما اگر این ورود موجب شود که سهم این شرکت ها افزایش پیدا کند حتما استقلال فکری خاصی ایجاد می کند و یقینا مسائل جدیدی را به همراه خواهد داشت، در نتیجه مسئله رقابت پذیری بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قائم مقام بیمه دانا افزود: آنچه که در این پنل می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که رقابت پذیری، یک نقطه عطفی باشد برای اینکه ما چه اقداماتی انجام دهیم تا بازار را به سمت رقابت واقعی سوق دهیم. در واقع نیاز است تا مزیت ها و چالش های ادغام و ورود و خروج شرکت ها به درستی ارزیابی شود تا از فرصت های پیش روی ایجادشده بیشترین منفعت را ببریم.

در این پنل همچنین دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، توسعه و پژوهش بیمه دانا با ارائه مقاله ای در باره رویکردها، سیاست های تنظیم گر و استراتژی های صنعت بیمه برای رقابت پذیری، مطالب ارزشمندی بیان کرد که مورد تشویق حاضرین در پنل قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران