پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 577963 تاریخ : 1400/01/28-10:53:26
,4,
اقتصاد چین 18.3 درصد رشد کرد

سرعت رشد اقتصاد چین کند شده است

اقتصاد چین 18.3 درصد رشد کرد

انتشار اطلاعات روز جمعه ثابت کرد که رشد کندتری برای اقتصاد چین در جریان است. تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال 0.6 درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته رشد کرده است

به گزارش بانک و صنعت، چین گزارش داده است که تولید ناخالص داخلی اش در سه ماه اول سال، کمی کمتر از حد انتظارش بوده است. به نظر می رسد تولید صنعتی ناامیدکننده بوده است، اما خرده فروشی رکورد زده است. سی ان بی سی گزارشی دراین باره منتشر کرد.

اداره ملی آمار چین روز جمعه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی در سه ماه اول سال نسبت به سال گذشته 18.3 درصد افزایش یافت. این رشد کمی کمتر از انتظار رشد 19 درصدی است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز مطرح کرده بودند.

این افزایش رشد اقتصادی ناشی از انقباض اقتصاد در سه ماه اول سال گذشته بوده است. زمانی که اقتصاد در اوج همه گیری کرونا 6.8 درصد کاهش یافته بود. چین اولین کشوری بود که با این بیماری مقابله کرد و اقتصادش تا سه ماه دوم سال گذشته به مدار رشد برگشت.

طبق گزارش اداره ملی آمار، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماه اول سال 10.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 افزایش یافته است.

چین همچنین اعلام کرده است که خرده فروشی در ماه مارس 34.2 درصد افزایش یافته است و انتظارات رشد 28 درصدی را پشت سر گذاشته است. تولیدات صنعتی در ماه مارس 14.1 درصد افزایش یافت و پیش بینی رشد 17.2 درصدی رویترز را از دست داد.

رشد کندتر در تولیدات صنعتی به دلیل ماندن کارگران در خانه در طول جشن بهاره و سفر نکردن به خانه برای تعطیلات یک ماهه اتفاق افتاده است.

اداره آمار در بیانیه ای به زبان انگلیسی هشدار داد که گسترش کووید 19 در سطح جهانی و فضای بین المللی با عدم اطمینان و بی ثباتی زیاد پیچیده شده است.

اساس بهبودی داخلی هنوز کامل اتفاق نیوفتاده است و مشکلات ساختاری طولانی مدت همچنان برجسته است که با شرایط جدید و مسائل ناشی از توسعه روبه رو هستند.

نرخ بیکاری در نظرسنجی شهری در ماه مارس 5.3 بود اما جوانان کارگر 16 تا 24 ساله با همان نرخ بیکاری 13.6 درصدی مواجه هستند.

لیو آیهوا، سخنگوی اداره ملی آمار چین در گفتگو با سی ان بی سی اعلام کرد: مشکل اشتغال جوانان نیاز به یک دوره زمانی دارد تا جذب صورت بگیرد. به گفته او در دیگر نظرسنجی های کمبود کارگران عمومی و استعدادهای با مهارت بالا به دست آمده است. در یک نظرسنجی از بیش 90 هزار کسب و کار صنعتی اعلام شده است که 44 درصد آنها استخدام را بزرگ ترین مشکل خود مطرح کرده اند.

*رشد کند

انتشار اطلاعات روز جمعه ثابت کرد که رشد کندتری برای اقتصاد چین در جریان است. تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال 0.6 درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته رشد کرده است که نسبت به سه ماه قبلی، رشد کندتری را نشان می دهد.

از طرفی سرمایه گذاری در تولید طی دو سال گذشته به طور سالانه 2 درصد کاهش یافته است که به گفته سخنگوی اداره آمار چین دلیل آن مشکلات مداوم تجاری و عدم اطمینان از سرمایه گذاری ها بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران