پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265990 تاریخ : 1395/11/15-11:36:42
,17,
افزایش یکسال عمرمفید ساختمانها موجب 3.17 میلیارد دلارصرفه جویی می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

افزایش یکسال عمرمفید ساختمانها موجب 3.17 میلیارد دلارصرفه جویی می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است: در صورتی که یک سال عمر مفید ساختمانها در کشور افزایش یابد، سالیانه 3.17 میلیارد دلار در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، فرج الله رجبی روز جمعه به مناسبت آغاز بکار هفتمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، افزود: ارتقا کیفیت ساخت و ساز نیازمند فعالیت افراد متخصص ذیصلاح در حوزه است و اگر افراد غیرمتخصص فاقد صلاحیت های حرفه ای در این عرصه فعال باشند بازهم شاهد حوادث مشابه ای همانند پلاسکو خواهیم بود.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو بیان کرد: سخنگوی کمیته بررسی پلاسکو رئیس دانشگاه تربیت مدرس است، لذا نمی توانم به جزییات آن اشاره کنم، چرا که گزارش آن به زودی ارائه می شود.
وی خواستار اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمانها شد و گفت: مبحث 22 مقررات ملی ساختمان(تعمیر و نگهداری ) به خصوص در ساختمانهای بلند باید توسط اشخاص حقوقی انجام شود تا شاهد تعمیر و نگهداری ساختمانها در کشور به روش های اصولی باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یادآورشد: ما باید بپذیریم که در تمام مراحل طراحی، محاسبه، ساخت، اجرا نظارت از افراد ماهر در ساختمانها استفاده کنیم تا بتوانیم روش ها و فرآیندهای نظام کنترل عملکردها را در این بخش مستحکم کنیم.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید بدانند تمام فرآیندهای ساخت و ساز باید از افراد متخصص ذیصلاح استفاده شود و از این به بعد رویکرد و مطالبه اصلی نظام مهندسی در حوزه ساخت و ساز استفاده از نیروهای متخصص است.
رجبی افزود: طرح مهندس کارآموز در برخی از استانها به صورت آزمایشی در حال اجرا است و در صورت جمع بندی نتایج آن درصددیم که از فارغ التحصلان دانشگاهی در این عرصه به صورت نظامند در حوزه ساخت وساز استفاده کنیم در حالی اکنون که فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از 3 سال می تواند در آزمون اخذ پروانه اشتغال سازمان های نظام مهندسی شرکت کنند.
فرجی با بیان اینکه هم اکنون در کشور از 400 هزار مهندس، 150 هزار نفر آنها دارای پروانه اشتغال هستند، گفت: استقرار انضباط سازمانی و ارتقا جایگاه نظام مهندسی به یک سازمان تخصصی و مرجع با برگزاری دروه های آموزشی تخصصی از عمده وظایف ما در این دوره است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: برای افزاشی عمر ملفید ساختمانها هیچ راهی جز اجرای مقررات ملی ساختمان نیست و با اجرای مقررات ملی ساختمان عمر مفید ساختمان‌ها نیز در کشور افزایش خواهد وری است در هر 3 سال با اصلاح قوانین و مقررات بتوانیم شاهد ساخت ساختمانهای مستحکم با عمر زیاد در کشور باشیم.
وی با اشاره به اهمیت اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان افزود: این قانون توسط کمیسیون عمران مجلس در دست بازنگری است و ما از تمام گروه های ذینفع اجتماعی دعوت می کنیم در این خصوص اظهار نظر کارشناسی خود را ارئه دهند.
فرجی با اشاره به رکود بازار مسکن در کشور گفت: برخی از شاخص های اقتصادی کمک می کند که مسکن از رکود خارج شود و سود تسهیلات خرید مسکن، سقف تسهیلات، میزان تورم در رونق بازار مسکن تاثیرگذار است و انتظار داریم بازار مسکن سال آینده ازرکود خارج شود.
وی با بیان اینکه برای فعالیت مهندسان در حوزه ساخت وساز کشور باید عرضه و تقاضا در این حوزه متناسب باشد، گفت: طی 5 سال تعداد مهندسان ما دو برابر شده است و در 5 سال آینده یک میلیون و 500 هزار مهندس در کشور خواهیم داشت، لذا برای متناسب شدن عرضه وتقاضا در این حوزه، باید فعالیت مهندسان ما در حوزه ساخت و ساز شهری در پروژه های دیگری از جمله سد، تونل، سازه های بزرگ و ساخت ساختمانها در کارخانه نیز کشیده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران