محمد رحیمی پس از این بازدید، در نشستی با مدیرعامل و معاونین بیمه سینا اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار بیمه اهمیت افزایش سرمایه بیمه سینا برای جذب پرتفوی های بزرگتر و افزایش سهم بیمه سینا از بازار به عنوان یک اولویت توسط شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد : جذب مشتری و پرتفوی سودآور برای شرکت بیمه یک راهبرد است و در این فضا باید از کارگزاران بیمه و شبکه فروش حمایت کرد تا بیمه سینا در سبد پیشنهادی آنان به بیمه گذاران قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری های بیمه سینا افزود: "قیمت هر سهم" این شرکت در بازار سرمایه مهم است و باید از ظرفیت ابزار نوین بازار سرمایه در چارچوب آیین نامه سرمایه گذاری بیمه مرکزی برای تقویت سود سرمایه گذاری ها استفاده کنیم.
رحیمی ادامه داد: استفاده از زنجیره ارزش مالی بنیاد مانند بانک، سبدگردان و کارگزاری و استفاده از سکوهای تامین مالی جمعی برای سرمایه گذاری موجب ایجاد تنوع در فضای سرمایه گذاری شرکت خواهد شد و در سودآوری بیمه سینا اثر خواهد داشت.
وی در ادامه با تاکید بر انتظارات و رهنمودهای دکتر دهقان ریاست بنیاد مستضعفان در همایش 20 سالگی بیمه سینا گفت: 2 نکته کلیدی باید سر لوحه کار قرار گیرد، اول اینکه از تاخیر در پرداخت خسارت مبادا سود کنیم و دوم اینکه مکانیزم پرداخت خسارت را تسریع کنیم.
در ابتدای نشست، دکتر سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا با ارائه گزارشی کوتاه از روند فعالیت 8 ماهه اخیر این شرکت گفت: در 8 ماهه سال 1402 به رقمی در حدود 7 هزار میلیارد تومان پرتفوی رسیده ایم.
وی تاکید کرد: تنها 13 درصد پرتفوی بیمه سینا را خانواده شرکت های بنیاد مستضعفان تشکیل می دهد و عمده پرتفوی مربوط به خارج از مجموعه سهامدار است که توسط تیم مدیریت و شبکه فروش بیمه سینا جذب شده است.