پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580262 تاریخ : 1400/02/22-15:25:21
,17,10028,10030,
افزایش حق مسکن کارگران به 450 هزارتومان بالاخره تصویب شد

افزایش حق مسکن کارگران به 450 هزارتومان بالاخره تصویب شد

افزایش حق مسکن کارگران از ماهانه 300 هزارتومان به ماهانه 450 هزارتومان بالاخره امروز در دولت تصویب شد و طبق قانون کارفرمایان مکلف هستند مابه التفاوت فروردین ماه را نیز پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، اوایل فروردین ماه سال جاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش حق مسکن کارگران از ماهانه 300 هزار تومان به ماهانه 450 هزار تومان را با قید فوریت جهت تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال کرده بود که این مصوبه نهایتاً امروز در جلسه دولت به تأیید نهایی رسید.

طبق مصوبه شورای عالی کار، این افزایش باید از فروردین ماه در دستمزد کارگران اعمال شود از این رو هر زمانی که در دولت تصویب شود، باید مابه التفاوت ماه های قبل از آن توسط کارفرما به کارگر پرداخت شود؛ یعنی امسال کارفرما در حقوق اردیبهشت ماه علاوه بر اعمال حق مسکن 450 هزار تومانی، باید 150 هزار تومان نیز مابه التفاوت بابت حق مسکن فروردین ماه را به کارکنان خود پرداخت کند.

البته این در حالیست که تجربه سال گذشته نشان داده است که برخی کارفرماها توجهی به این موضوع نکرده و مابه التفاوت ماههای قبل از تصویب را پرداخت نمی کنند.

گفتنی است، حق مسکن حقوق بگیران تأمین اجتماعی تا سال 97، همان 40 هزار تومان بود، در سال 98 به 100 هزار تومان و در سال 99 به 300 هزار تومان افزایش یافت.

افزایش حق مسکن کارگران به 450 هزارتومان بالاخره تصویب شد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران