پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579547 تاریخ : 1400/02/13-11:15:27
,17,8,22,
آغاز برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانهای قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داد:

آغاز برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانهای قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در کنفرانس مطبوعاتی برگزاری مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اظهار داشت: مرحله ششم آزادسازی سهام عدالت از امروز شنبه (یازدهم اردیبهشت) با برگزاری مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز شد و سهام داران این شرکت ها تا پایان امروز می توانند با ورود به سامانه دیما رأی دهند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فهیمی با بیان اینکه، اطلاعات مربوط به برگزاری انتخابات هر شرکت در سامانه دیما درج شده است گفت: هر سهام دار باید با ورود به سامانه دیما در زمان مقرر نسبت به اعمال رأی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 19 میلیون نفر با انتخاب روش مستقیم، سهامدار 36 شرکت بورسی و فرابورسی شده اند گفت : 60 درصد مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و اگر از سهام داران متوفی و زیر 18 سال چشم پوشی کنیم حدود 75 درصد سهامداران در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد: برای 28 استان زمان بندی قطعی تعیین شده است و هر سهام دار بعد از احراز هویت وارد سامانه شده و رأی خود را ثبت خواهد کرد.
فهیمی با بیان اینکه زمان برگزاری مجمع هر استان به سهام داران از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود، افزود: بنابر تأکید مقام معظم رهبری، دارایی سهام عدالت باید به مردم داده شود و سهام داران درحال حاضر مدیر و مالک سهام خود هستند و خودشان برای آینده سرمایه هایشان تصمیم گیری می کنند و امیدواریم با برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، اولین مشارکت جمعی میلیونی را برای یک هدف اقتصادی تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه سهام داران این است که به آگهی شرکت ها توجه کنند و به صورت مستمر پیگیر اطلاعیه های شرکت باشند.
فهیمی با بیان اینکه هدف انتخاب اصلح ترین فرد از بین افراد توانمند است گفت: از شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی از یکی از مراکز آموزش عالی و همچنین دارا بودن سوابق اجرایی مؤثر در این زمینه است.
فهیمی اعلام کرد: سرنوشت دارایی های بزرگ و ارزشمند شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت با انتخاب اعضای هیأت مدیره این شرکت ها رقم می خورد و وابسته به این انتخابات است و چالشی که پیش روی ما قرار دارد، این است که تعداد بیشتری از سهامداران مشارکت کنند.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه بیش از 2000 نفر کاندیدای عضویت برای هیأت مدیره شرکت ها شده اند، گفت: از این میان بیش از 750 نفر تأیید صلاحیت شده اند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه به آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: به محض اینکه شرکت ها سود را واریز کنند، به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز پنج شرکت، سود سهام داران را واریز نکرده اند، گفت: فرصت این شرکت ها تمام شده است و اگر واریز نکنند اسامی آن ها اعلام عمومی خواهد شد.

وی افزود: البته این اعلام عمومی علاوه بر پیگیری ها و جریمه های قانونی است و ضمانت اجرایی قوی دارد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه درمورد آزادسازی 40 درصد باقی مانده سهام عدالت نیز توضیح داد: امکان خرید و فروش سهام عدالت تابعی از شرایط بازار است. اگر شرایط طوری پیش رود که امکان فروش همه متقاضیان فراهم شود، مابقی سهام نیز آزاد خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران