پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495592 تاریخ : 1398/10/03-13:49:04
,11,
اعلام آمادگی 70 مرکز دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز بنادر/ کاهش 70 درصدی هزینه ها با تولید ملی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر:

اعلام آمادگی 70 مرکز دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز بنادر/ کاهش 70 درصدی هزینه ها با تولید ملی

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تکیه بر توان داخلی، کمک می‌کند تا وابستگی به قطعات خاص از خارج کشور کم شود و نیازهای داخلی برآورده شود، از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی سعی می کند مشوق های مناسبی در اختیار تولیدکنندگان داخلی و مراکز دانش بنیان قرار دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الهیار درباره استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان در بنادر کشور، اظهارداشت: حدود یک سال پیش، تصمیم بر این شد که کمیته‌ای در مجموعه تجهیزات سازمان بنادر شکل گیرد تا از ساخت داخل حمایت شود، با حمایت های صورت گرفته 768 قطعه مرتبط با تجهیزات بندری و دریایی در شناورها و همچنین تجهیزات مرتبط با مخابرات و الکترونیکی با همین رویکرد ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته حدود 70 مجموعه دانش بنیان در بازدید از غرفه سازمان بنادر و دریانوردی برای همکاری اعلام آمادگی کردند، قرار است پیشنهادهای ارایه شده بررسی شود.

الهیار توضیح داد: نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل فرصتی بود تا سازمان بنادر و دریانوردی بتواند توانمندی‌های داخل کشور را در تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز ارائه داده و از این فرصت به بهترین شکل بهره ببرد.

وی افزود: تکیه بر توان داخلی، کمک می‌کند تا وابستگی به قطعات خاص از خارج کشور کم شود و نیازهای داخلی برآورده شود، از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی سعی می کند مشوق های مناسبی در اختیار تولیدکنندگان داخلی و مراکز دانش بنیان قرار دهد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به صرفه‌جویی انجام شده با نگاه به تولید داخلی، اظهار داشت: نگاه به تولید داخل علاوه بر اینکه مانع خروج ارز از کشور شد، در بحث ریالی حدود 70 درصد کاهش هزینه‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ساخت قطعات مورد نیاز تجهیزات بندری توسط تولیدکنندگان داخلی موجب صرفه‌جویی 61 میلیارد تومانی شد، خاطرنشان کرد: این مساله سازمان بنادر و دریانوردی را ترغیب کرد تا فعالیت‌های خود در این زمینه را گسترش دهد، به همین خاطر در روز حمل و نقل تفاهمنامه‌ای بین سازمان و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد تا بیش از پیش بتوانیم در حوزه‌های تجهیزاتی، مهندسی عمران، سواحل و بنادر از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران