پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583832 تاریخ : 1400/04/12-10:42:07
,5,4,
اعضای اوپک پلاس برای افزایش میزان عرضه به توافق نرسیده اند

روز دوشنبه دوباره اعضای اوپک پلاس برای رسیدن به توافق تولید نفت جلسه برگزار می کنند

اعضای اوپک پلاس برای افزایش میزان عرضه به توافق نرسیده اند

هر سه سازمان اصلی پیش بینی کننده بازار نفت، اوپک، آژانس بین المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده انتظار دارند بهبود ناشی از افزایش تقاضا در نیمه دوم سال 2021 رخ دهد.

به گزارش بانک و صنعت، وزرای اوپک و غیراوپکی جلسه روز جمعه خود را بدون هیچ توافقی به پایان رساندند و حالا دوباره روز دوشنبه در مورد سیاست تولید نفت باهم دیدار می کنند. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

این اتحاد که اغلب به عنوان اوپک پلاس نامیده می شود، بعدازظهر روز جمعه از طریق ویدئوکنفرانس برای تصمیم گیری در مورد اینکه تولید بدون تغییر باقی بماند یا عرضه افزایش پیدا کند، دور هم جمع شدند.

به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه در اوپک پلاس، این اتحاد به جز امارات متحده عربی برای کاهش محدودیت ها و تمدید آن تا پایان سال آینده موافقت کردند. امارات متحده عربی گفت این تمدید مشروط به تجدیدنظر درباره تولید پایه این کشور است.

قیمت نفت با موج اخبار اندکی افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام برنت با افزایش 0.2 درصدی به قیمت 76.03 دلار معامله شد، درحالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت 7 سنت کاهش یافت و قیمت 75.16 دلار در هر بشکه را در روز جمعه نشان داد.

به گزارش رویترز، اتحاد اوپک برای افزایش به طور اصولی توافق کرده بودند که 400 هزار بشکه در روز از ماه اوت تا دسامبر 2021 به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا به تولید اضافه کنند.

گفته می شود عربستان سعودی و روسیه، پیشنهاد کرده اند که مدت زمان کاهش تولید تا پایان سال 2022 تمدید شود. البته امارات متحده عربی با این برنامه مخالف است و می گوید اوپک پلاس باید سهمیه تولیدش را به طور مؤثری افزایش دهد.

*افزایش تنش ها

نیل اتکینسون، تحلیلگر مستقل نفت روز جمعه گفت تنش ها بین امارات متحده و دیگر اعضای اوپک پلاس مدت ها وجود داشته است. شرکت ملی نفت ابوظبی در ظرفیت های جدید سرمایه گذاری کرده است. آنها پیش بینی می کنند که تقاضا برای نفت در میان مدت به رشد خود ادامه خواهد داد و حالا می خواهند در دهه 2020 سهم بیشتری از این بازار به دست آورند.

تحلیلگران در گروه مشاوره ریسک اوراسیا می گویند که این اتحاد نفتی به توافق خواهند رسید. امارات متحده عربی ممکن است مذاکره کند اما بعید است شجاعت به خرج دهد تا همه چیز به خطر بیندازد.

این کشور می خواهد از خرابکاری در توافق پلاس و افزایش قیمت نفت که باعث تورم جهانی می شود، جلوگیری کند. البته توجه داشته باشید که در صورت ادامه افزایش قیمت ها، روابط خود امارات متحده با مشتریان آسیایی اش هم ممکن است آسیب ببیند.

البته خروج امارات متحده از اوپک پلاس هم نباید به طورکلی نادیده گرفته شود. اما چنین اقدامی می تواند روابط ابوظبی و ریاض، موقعیت آن در منطقه و توانایی ایجاد اتحاد در بلندمدت را به خطر بیندازد؛ بنابراین به نظر می رسد سازش محتمل ترین نتیجه خواهد بود.

اوپک پلاس که تحت سلطه تولیدکنندگان نفت خام خاورمیانه است، موافقت کرد در زمان همه گیری کرونا و شوک تاریخی به تقاضای سوخت، تولید نفت خام را در سال 2020 کاهش دهد.

بعد از آن، اوپک پلاس جلسات ماهیانه با هدف تعیین سیاست تولید را آغاز کردند و قرار شد 2.1 میلیون بشکه روزانه بین ماه های می تا ژوئیه به تولید افزوده شود. حالا تحلیلگران انتظار دارند این اتحاد از ماه آینده 500 هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید اضافه کند که کمی بالاتر از رقم 400 هزار بشکه ای که قبلاً پیشنهاد شده بود.

*قیمت ها نفت چقدر رشد کرد؟

قیمت نفت در نیمه اول سال بیش از 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که به لطف واکسن کووید 19 و کاهش تدریجی محدودیت ها و کاهش گسترده تولید نفت اوپک پلاس بوده است.

بانک های سرمایه گذاری ایالات متحده در وال استریت در ماه های آینده فضای زیادی برای کار دارند. هر سه سازمان اصلی پیش بینی کننده بازار نفت، اوپک، آژانس بین المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده انتظار دارند بهبود ناشی از افزایش تقاضا در نیمه دوم سال 2021 رخ دهد.

بااین حال، گسترش نوع دلتای کووید 19 در سراسر جهانی نگرانی هایی مربوط به کاهش تقاضا نفت را تشدید کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران