پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669919 تاریخ : 1402/08/15-17:31:05
,10027,
اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویکرد نوآوری باز

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی خبر داد:

اصلاح آیین نامه های بیمه ای با رویکرد نوآوری باز

آیین نامه های صنعت بیمه با بهره گیری از خرد جمعی و نظر سنجی از ذینفعان بازنگری و تدوین می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر بنیادی معاون توسعه بیمه مرکزی در با اعلام ای خبر در خصوص جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه های تولیدی و خدماتی و آئین نامه جدید از خرد جمعی استفاده می شود.در واقع نگاه فراتر می رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می شود تا بتوانیم دیدگاه های آنان را در حوزه اصلاح آئین نامه های کسب و کار داشته باشیم.

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آئین نامه ها را در دستور کار قرار دادیم و آئین نامه هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

همچنین مقرر شد برای بهره گیری از ظرفیت های فعالان بیمه ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آیین نامه ها ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیشنویس آیین نامه ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذی نفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سود ده را اجرا کنیم.

دکتر بنیادی تصریح کرد: البته قبل از این نیز سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نماینده شرکت های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آئین نامه ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده میکرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آیین نامه ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذی نفعان دیگری مانند: نمایندگان، کارگزاران بیمه ای، شرکت های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آئین نامه هایی که به این ذی نفعان مربوط می شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفته، برآن شدیم آئین نامه ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می شود.

دکتر بنیادی در پایان خاطر نشان کرد، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در راس برنامه های خود قرار داده است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران