پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634916 تاریخ : 1402/01/09-23:29:12
,10025,
آشنایی نمایندگان حقوقی بیمه دانا با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی

مدیریت امور مالی بیمه دانا برگزار کرد:

آشنایی نمایندگان حقوقی بیمه دانا با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی

دوره اجرایی آشنایی با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی برای نمایندگان حقوقی شرکت بیمه دانا برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در این دوره اجرایی که روز نهم فروردین ماه سال 1402 در محل ساختمان سعدی توسط محمود بهرامی مدیر امور مالی بیمه دانا برگزار شد، نحوه اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی برای نمایندگان حقوقی این شرکت تشریح شد.

مدیر امور مالی بیمه دانا در این دوره با اشاره به اینکه قانون پایانه های فروشگاهی از سال 1398 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اظهار داشت: طبق قانون از ابتدای سال 1402 شرکت های حقوقی باید به این سامانه متصل شده و قانون جدید را رعایت و دستورالعمل ها و چارچوب های لازم تبیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی را رعایت کنند.

طبق قانون جدید، تمام شرکت های حقوقی موظف هستند از ابتدای امسال وارد سامانه شده و صورت حساب های خود را طبق استانداردهای اعمال شده از سوی سازمان امور مالیاتی، تهیه و ارسال کنند تا دچار چالش ها و مشکلات احتمالی ناشی از عدم اجرای آن نشوند.

در پایان این دوره، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و به سوالات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان حقوقی شرکت پاسخ و توضیح لازم ارائه شد.

گفتنی است: سامانه مودیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی که در آن به هر مودی کارپوشه ویژه ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان منحصرا از طریق آن کار پوشه انجام می شود.

پایانه فروشگاهی نیز رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی و یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و از قابلیت صدور صورت حساب الکترونیکی برخوردار باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 305
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران