پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265736 تاریخ : 1395/11/10-15:15:37
,10030,
اشتغال 11 هزار نفری تعاونی‌های دهداری

اشتغال 11 هزار نفری تعاونی‌های دهداری

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی از تشکیل 848 تعاونی دهیاری با اشتغالزایی یازده هزار نفر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تعاونی‌های دهداری ضمن ایجاد فرصتهای شغلی در مناطق محروم، از مهاجرت گسترده به شهرها جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علیرضا ناطقی،  اظهار کرد: تاکنون 848 تعاونی دهیاری با عضویت 18 هزار نهاد دهیاری راه‌اندازی شده و برای 11 هزار نفر اشتغالزایی داشته است.

وی بهترین راه تجمیع سرمایه‌های خرد را تشکیل شرکت‌های تعاونی دانست و گفت: در قالب تعاونی‌ها اهداف اشتغال مولد و پایدار، توسعه و آبادانی مناطق و ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم محقق می‌شود.

ناطقی از تعاونی‌های دهداری به عنوان بهترین نهاد برای تجمیع و تمرکز سرمایه‌های کوچک نام برد و گفت: این تعاونی‌ها بخش اعظمی از نیازهای روستاییان را مرتفع می‌کنند و از طریق آنها مهاجرت به شهرها و کلان شهرها کاسته می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون ایجاد تعاونی‌های دهداری بسترساز توسعه همه جانبه و اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی است و باید از این ظرفیت در جهت کارآفرینی، بهبود وضع معیشت و درآمد مردم این مناطق و رفع موانع تولید استفاده کرد.

او در ادامه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در برخی استانها و شهرستانها اظهار کرد: طبعا راه‌اندازی تعاونی‌های دهداری و تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی در این شهرها می‌تواند به خلق فرصتهای شغلی جدید منجر شود.

ناطقی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش تعاون بستر مناسبی برای تجمیع سرمایه‌های خرد و اندک مردم و انجام فعالیتهای بزرگ اقتصادی است. تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی می‌تواند به آبادانی بیشتر، رشد اقتصادی و رونق اشتغال منجر شود.

به گفته مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، این دسته تعاونی‌ها با توجه به کارکردهای بالای خود در جذب منابع مردمی و هدایت آن به سمت طرح‌ها و فعالیتهای تولیدی و خدماتی اثرگذارند و بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری و ‌اشتغالزایی را برطرف می‌کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران