پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248105 تاریخ : 1395/08/12-16:01:12
,10030,
استفاده از مزیت های بومی راهکار رفع معضل بیکاری است

استفاده از مزیت های بومی راهکار رفع معضل بیکاری است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که از ظرفیت های اشتغال بخوبی استفاده نمی شود، گفت: استفاده از مزیت های منحصر به فرد بومی راهکار رفع معضل بیکاری در کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عیسی منصوری روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال چهارمحال وبختیاری افزود: در مناطق مختلف کشور قابلیت ها و ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد، اما از این ظرفیت ها در راستای ایجاد شغل به ویژه برای نیروهای فارغ التحصیل بهره گیری لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در سیاستگذاری های گذشته مغفول بوده ، تصریح کرد: در برنامه های کلان کشور هیچگاه توجه خاصی به بحث اشتغال نشد، چرا که اعتقاد بر این بود که اشتغال محصول جنبی رشد اقتصادی است.
منصوری افزود: درحالی که باید سیاستگذاری های بخش اشتغال در هر زمان متفاوت از سایر مقاطع باشد، اما این مهم در ایران در همه مقاطع زمانی از یک نسخه استفاده شده و آن نسخه جذب سرمایه گذار است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال باید به بنگاه های خرد و کوچک توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم اشتغال بنگاههای کوچک به 48 درصد افزایش یافته است.
منصوری در ادامه با انتقاد از اعطای وام های بانکی با بهره بالا جهت اشتغالزایی در کشور افزود: اشتغالی که با وام های بانکی با بهره بالا ایجاد شود نه تنها اشتغال پایدار نیست بلکه آسیب های بسیاری نیز به اقتصاد وارد می کند.
وی یکی از عوامل مهم رکود اقتصادی در کشور را حضور ضعیف تولیدات داخلی در بازارهای جهانی عنوان کرد و گفت: باید در کشور نهادی ایجاد شود تا تولیدکننده داخلی را به بازار جهانی متصل کند.
وی از ایجاد 1.5 میلیون شغل در کشور در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه صنعت پوشاک، در کوتاه مدت 200 تا 300 هزار شغل و در بلندمدت 1.5 میلیون شغل در کشور ایجاد می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت بیکاری در این استان افزود: بنا بر نظر مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار 95 استان 17.8 درصد بوده که این آمار در مقایسه با سه ماه آخر سال 94، به 1.3 درصد کاهش یافته است.
قاسم سلیمای دشتکی بالا بودن نرخ بیکاری در استان را افزایش جمعیت فعال و فارغ التحصیل دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با فعال کردن 50 کارگاه تولیدی راکد، راه اندازی 50 واحد تولیدی جدید و افزایش ظرفیت تولیدی کارگاه های نیمه فعال استان، نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امید است تا در برنامه ریزی های کلان کشور به کاهش نرخ بیکاری در استان های کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود.
در این نشست برخی دستگاه های اجرایی استان آماری از وضعیت اشتغال دستگاه های مربوطه ارائه دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران