پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583945 تاریخ : 1400/04/13-11:56:30
,9,22,
آزمایش های بالینی اسپایکوژن در ایران در جریان است

در همکاری با یک استارت آپ استرالیایی

آزمایش های بالینی اسپایکوژن در ایران در جریان است

اسپایکوژن اولین واکسن کرونای ساخت بخش خصوصی در ایران است. در 2 خردادماه این واکسن موفق به دریافت کد اخلاق شد.

به گزارش بانک و صنعت، یک رسانه استرالیایی از انجام آزمایش های بالینی واکسن کرونای اسپایکوژن در ایران خبر داد.

به گزارش اس ام اچ، باوجود سرعت بالای واکسیناسیون در استرالیا، یک استارت آپ در جنوب این کشور امیدوار است با انجام آزمایش های بالینی برای واکسن کرونایش در ایران، تا پایان سال، مجوزهای مصرف اضطراری را دریافت کند.

مرحله دوم ساخت واکسن شرکت واکسین، با مرکزیت آدلاید در همکاری با شرکت بیوتکنولوژی سیناژن در تهران، در ماه می آغاز شده است.

در مرحله دوم قرار است وضعیت 400 دریافت کننده 2 دوز واکسن با فاصله 21 روز بررسی شود.

این محصول با نام کوواکس 19 فرایند آزمایش را طی می کند اما نام تجاری آن اسپایکوژن است. این واکسن بر پایه پروتئین ساخته شده و با استفاده از نمونه مصنوعی ویروس در بدن ایمنی ایجاد می کند.

به گفته پروفسور نیکولا پتروسکی، بنیانگذار واکسین و استاد دانشگاه فلیندرز، شرکت سیناژن، همکار ایرانی واکسین به دنبال بهترین فناوری برای تولید واکسن بوده است.

در ایران بیش از 3.1 میلیون نفر به کرونا مبتلا و بیش از 84 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. پتروسکی اعلام کرده امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی مجوز مصرف اضطراری واکسن را در خارج از استرالیا دریافت کند.

واکسین در سال 2002 کار خود را آغاز کرد و در زمینه تولید واکسن برای انواع بیماری ها فعالیت می کند. هرچند واکسن های مختلفی برای مقابله با کووید-19 ساخته شده اما واکسین باور دارد هم چنان در جهان ظرفیت های خالی برای عرضه واکسن های دیگر وجود دارد. به گفته بنیانگذار واکسین، این شرکت به دنبال تولید ارزان ترین یا ساده ترین واکسن نیست. واکسین می خواهد موثرترین و ایمن ترین واکسن ممکن را تولید کند.

گفتنی است شرکت سیناژن بیشترین ظرفیت کشت سلول برای پروتئین نوترکیب در خاورمیانه را دارد و تنها دارنده خط تولید داروهای بیوتکنولوژی دارای تاییده اتحادیه اروپا در منطقه است. این شرکت اعلام کرده برای برای پروژه واکسن هیچ کمک ریالی یا ارزی از هیچ ارگانی دریافت نکرده است.

اسپایکوژن اولین واکسن کرونای ساخت بخش خصوصی در ایران است. در 2 خردادماه این واکسن موفق به دریافت کد اخلاق شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران