پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583141 تاریخ : 1400/04/02-11:56:32
,17,10034,
از سرگیری طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق

از سرگیری طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق

معاون امور مقابله و همانگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط تلفنی با رادیو اقتصاد از از سرگیری طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، مصطفی پورکاظم شایسته در رابطه با وضعیت کنونی قاچاق پوشاک در کشور گفت: در سال های 1398 و 1399 با اجرای برنامه های مختلفی که برای تقویت تولید دخلی انجام شد، تشدید مبارزه با قاچاق و همچنین اجرای طرح مقابله با برندهای محرز خوشبختانه حدود 800 میلیون دلار قاچاق پوشاک به کشور کاهش داشت.

پورکاظم شایسته ادامه داد: با اقدامات انجام شده طی این دو سال حجم قاچاق پوشاک از 2 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 1397 به 1 میلیارد و 800 میلیون دلار در سال 1399 رسید.
وی با بیان اینکه کالای پوشاک در سیاستگذاری ما دارای مزیت مطلق تولید داخل هست تصریح کرد: اگر بحث فرهنگی و دیگر موارد نبود پوشاک ایرانی بویژه برندهایی که دارای مدیریت، نظارت و کنترل کافی هستند چیزی از برندهای خارجی کم ندارند و می توانند نیاز داخل را تأمین کنند.
معاون امور مقابله و همانگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تغییرات حادث در روند قاچاق پوشاک را مورد توجه قرار داد و یکی از علل قاچاق پوشاک به داخل کشور را قیمت ارزان آن در مقایسه با قیمت بالای پوشاک تولید داخل به دلایل مختلف عنوان کرد.
پورکاظم شایسته اضافه کرد: برندهای خارجی که با قیمت های میلیونی در بازار به مشتری عرضه می شوند غالبا به صورت وزنی وارد می شوند.
وی در پاسخ به راهکار کاهش قاچاق پوشاک به کشور گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق پوشاک طرحی تحت عنوان طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق در سراسر کشور اجرا شد که بزودی دوباره اجرای آن از سرگرفته خواهد شد.
معاون امور مقابله و همانگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در حال حاضر هیچ برند خارجی مجوز فروش در داخل را ندارد و مراکز عمده ای که در تهران و سایر استان ها اقدام به توزیع پوشاک با برندهای خارجی می کنند مورد برخورد قرار گرفته و تعیین تکلیف خواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران