پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635449 تاریخ : 1402/02/03-14:18:06
,9,10029,
اجرای طرح بازچرخانی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

اجرای طرح بازچرخانی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح مهم ترین برنامه های دانشگاه در راستای تأمین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت.

به گزارش بانک و صنعت ، سعید ناطقی گفت: یکی از برنامه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعیین تکلیف تجهیزات غیرفعال و اجرای طرح بازچرخانی برای تجهیزات موجود در مراکز است که موجب کاهش هزینه های خرید و به کارگیری پتانسیل های موجود است. این طرح با شناسایی تجهیزات اسقاط و مازاد و همکاری با شرکت های دارای مجوز بازچرخانی در سطح دانشگاه انجام و تاکنون فاز اول آن اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از دیگر برنامه های معاونت درمان هوشمند سازی مصرف اکسیژن و نظارت سیستماتیک بر دستگاه های اکسیژن ساز است که با اجرای آن امکان صرفه جویی چشمگیری در مصرف اکسیژن مقدور خواهد بود.

ناطقی، بر لزوم ارتقای تعاملات و همکاری بیش از پیش دانشگاه های علوم پزشکی با هیئت امنای صرفه جویی ارزی در راستای انتقال تجربیات و تقویت کارشناسی های فنی در امر خرید و تأمین تجهیزات تاکید کرد.

وی در خصوص نحوه خرید و تأمین تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تأمین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران عمدتاً از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی و پس از نیازسنجی و صدور حواله های معاونت درمان وزارت بهداشت صورت می پذیرد و هیئت امنا با دارا بودن بدنه کارشناسی قوی و ساختار منسجم در حوزه کارشناسی های فنی، برگزاری مناقصات و امور مالی و بازرگانی مرجعی قابل اعتماد برای همه دانشگاه ها، از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است.

ناطقی ضمن بیان این موضوع به نقش حیاتی تجهیزات و تأمین آن از طریق هیئت امنا در زمان بحران کووید و همکاری مؤثر دانشگاه تهران در آن بازه زمانی با این نهاد اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: تأمین تجهیزات پزشکی توسط هیئت امنا و به ویژه تجهیزات و قطعاتی که ورود آنها از طریق شرکت های خصوصی در برگیرنده پاره های موانع و پیچیدگی ها می باشد، موجب تسهیل در ارائه خدمت به بیماران شده و نقش چشمگیری در کاهش هزینه های مالی و نیز صرفه جویی در زمان ایفا می کند.

ناطقی با بیان اینکه در کنار تأمین از طریق هیئت امنا بخشی از خریدهای تجهیزاتی دانشگاه از طریق خرید مستقیم از شرکت ها و با انجام کارشناسی توسط مهندسان پزشکی دانشگاه صورت می گیرد، بر گسترده شدن سبد کالایی هیئت امنا برای تأمین طیف گسترده تری از تجهیزات خصوصاً اقلام با ارزبری بالا و همچنین قطعات اساسی دستگاه های سرمایه ای نظیر پروب ها، تیوب، شفت ها و…، تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه بر لزوم همکاری دوجانبه میان بدنه کارشناسی دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران هیئت امنای صرفه جویی ارزی در کارشناسی های فنی تاکید و تشکیل کارگروه های تخصصی در راستای بررسی و تعیین دقیق مشخصه های فنی متناسب با سطح مراکز و نیازهای واقعی آنها را گامی در راستای ارتقای نیازسنجی و سازماندهی بهینه تخصیص تجهیزات دانست.

ناطقی با بیان اینکه تبادل تجربیات و بررسی سابقه کاربری تجهیزات در مراکز درمانی می تواند به ارتقای کیفی کالاهای خریداری شده کمک شایانی نماید، بر ایجاد سازوکاری مؤثر و زنجیره نظارتی در مراکز برای ارزیابی عملکرد کیفی تجهیزات و بهبود کیفیت کالاهای تولید داخل تاکید کرد.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته با توجه به راه اندازی پروژه های بزرگ بیمارستانی جدیدالاحداث در دانشگاه علوم پزشکی تهران نظیر ساختمان مهدی کلینیک واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، بیمارستان کودکان حکیم، بیمارستان رازی و…، و همچنین بخش های درمانی متعدد، حجم زیادی از تجهیزات از طریق هیئت به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته که سهم بزرگی در ارائه خدمات با کیفیت بالا به بیماران و مراجعین داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران