پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310186 تاریخ : 1396/09/12-15:04:53
,15,
ابهامات شرکت ها در رابطه با تعرفه های جدید در جلسه با رگولاتوری رفع شد

ابهامات شرکت ها در رابطه با تعرفه های جدید در جلسه با رگولاتوری رفع شد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برگزاری جلسه با اپراتورهای ثابت و دارندگان پروانه FCP و رفع ابهامات بعضی از شرکت ها در خصوص تعرفه های جدید اینترنت خبر داد و گفت: اینکه یکی دو اپراتور تفسیر و برداشت اشتباه در مورد چگونگی محاسبه ترافیک داخلی و ترافیک بین‌المللی در آستانه مصرف منصفانه داشتند که به آنها تذکر دادیم تا اصلاح کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به جلسه روز شنبه با اپراتورهای ثابت و دارندگان پروانه FCP پیرامون تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت گفت: بعضی از شرکتها ابهاماتی درخصوص مصوبه داشتند که با حضور آنها بررسی و نحوه اجرای مصوبه شفاف شد.

 
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم اپراتورهای ثابت و شرکتها در میان مدت و بلندمدت از تعرفه‌گذاری جدید سود ببرند، افزود: انشااله قیمت‌گذاری جدید در میان مدت و بلندمدت منجر به بزرگ شدن حجم بازار از نظر میزان مصرف و حجم گردش مالی می‌شود. ضمن اینکه تعرفه‌های جدید رضایت مردم را جلب می‌کند.
 
فلاح جوشقانی ضمن تشریح بخشهایی از مصوبه کمیسیون تنظیم ارتباطات از جمله مصرف منصفانه افزود: در طرح جدید کیفیت اینترنت با سرعتش مشخص می‌شود، یعنی با سرعت بالاتر، قیمت بالاتر و به همان نسبت آستانه بالاتر می‌رود. براساس مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات مدل جدیدی برای تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت مشخص شد مبنی بر اینکه برای سرعتهای مختلف، قیمت‌های جدید ارایه شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مطالعات تطبیقی انجام شده در حوزه اینترنت ثابت در دیگر کشورهای دنیا، خاطر نشان کرد: براساس روالی که در دنیا وجود دارد برای هر سرعت، آستانه مصرف منصفانه تعیین می‌شود تا براساس آن به کاربر ارایه سرویس شود.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکتها و اپراتورها موظفند تا سرعت ارایه شده را به صورت تضمین شده ارایه کنند، گفت: مطابق این مصوبه اپراتورها موظف هستند که سرعت را با تضمین 95 درصدی ارایه کنند. درحالیکه در گذشته سرعت به صورت اشتراکی به کاربران ارایه می‌شد و تضمینی در این رابطه وجود نداشت.
 
وی افزود: تاکید داریم که حتما به روش غیرحجمی برویم هرچند مطابق بازخوردها، اصلاحات را انجام می‌دهیم و مرتب نظارت می‌کنیم.
 
فلاح سوالات مطرح شده از سوی کاربران را درباره تعرفه‌های جدید ناشی از عدم کسب اطلاعات و همچنین توضیحات ناکافی و غیرشفاف اپراتورها دانست و توضیح داد: در نحوه محاسبه ترافیک برای محاسبه آستانه مصرف منصفانه، اگر اپراتوری FUP را 300 گیگابایت اعلام کند، مشترک می‌تواند 150 گیگابایت اینترنت بین‌الملل خالص یا 300 گیگابایت ترافیک خالص داخلی استفاده کند و اگر مصرف به صورت ترکیبی است با نسبت یک به دو رعایت خواهد شد.
 
رئیس رگولاتوری همچنین تاکید کرد: ضمناً اپراتورها موظف هستند که در زمان دایرکردن سرویس، سرعت خط را از نظر فنی به مشترک اعلام کنند تا براساس آن خدمات از سوی کاربر و مشترک خریداری شود.
 
وی با بیان اینکه اپراتور نباید کاربر را در ارایه خدمات محدود کند، افزود: در زمانی که مشترک نزدیک به اتمام سرویس و آستانه مصرف منصفانه خود شود، اپراتور باید به وی اعلام کند تا مشترک متوجه میزان مصرفش باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه در سرویسهای غیرحجمی وقتی کاربر بیشتر از سقف تعیین شده مصرف کند، تا پایان زمان مشخص شده، سرویس وی بصورت یک سرویس رایگان با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه تبدیل می‌شود، گفت: هم اکنون اپراتورهای مختلف برای مصرف منصفانه عددهای مختلفی را ارایه کردند که آنها در فضای رقابتی بر مبنای نیاز مشترکین و فضای رقابتی خود این عدد را در نظر گرفته‌اند.
 
فلاح با اشاره به اینکه یکی دو اپراتور تفسیر و برداشت اشتباه در مورد چگونگی محاسبه ترافیک داخلی و ترافیک بین‌المللی داشتند که به آنها تذکر دادیم تا اصلاح کنند، تاکید کرد: ضمن اینکه برای راحتی مردم که بتوانند در فضای رقابتی اپراتور خود را عوض کنند، اپراتورها و شرکت مخابرات ملزم شدند تا حداکثر ظرف 24 ساعت با تقاضای مشترک برای تغییر اپراتور اقدام کنند.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این فرصت را در گذشته برای اپراتورها 72 ساعت دانست و خاطر نشان کرد: اینطور که برآورد کردیم بخصوص در یکی دو سال گذشته میزان مصرف داخلی نسبت به مصرف ترافیک بین‌المللی رشد قابل توجهی داشته است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم تا با توجه به میزان مصرف و وضعیت موجود، مردم با آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شده با سرعت مشخص می‌توانند استفاده لازم خود را بهتر از قبل داشته باشند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران