پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267469 تاریخ : 1395/12/10-12:55:59
,17,
85 درصد فناوری صنعت ریلی کشور بومی سازی شده است

رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

85 درصد فناوری صنعت ریلی کشور بومی سازی شده است

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: تاکنون به همت پژوهشگران ایرانی، 85 درصد فناوری صنعت ریلی و 70 درصد تکنولوژی تولید آب شیرین کن ها بومی سازی شده اند و تولید داخل هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سیدحمید رضا طیبی در چهارمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و آغاز به کار جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار در استان زنجان افزود: نیاز اصلی کشور به فعالیت های دانش بنیان و مولفه های آن اقتدار اقتصادی و تعالی در کنار تحقق عدالت و اخلاق است. 

وی یادآورشد: جهاد دانشگاهی به عنوان سازمان مسئول بهره گیری از توان علمی کشور و تبدیل آن به ثروت، اقدام به الگو سازی می کند. 
طیبی اظهار کرد: سعی می کنیم، کاری انجام دهیم که توانمندیها بر اساس نیازهای ملی به برنامه تبدیل و منجر به توسعه کشور شوند. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: توسعه برنامه ها بر اساس نیازهای محلی، منطقه ای و ملی و حتی فرا ملی با هدف تجاری سازی فعالیت های دانش بنیان از مهمترین برنامه های این نهاد محسوب می شود. 
وی بابیان اینکه نیازهای تمامی استان ها برای توسعه علمی و تجاری سازی ابتکارات و اختراعات، شناسایی می شود، خاطرنشان کرد: برای استان زنجان هم، فعالیت های علمی برای تجاری سازی دستاوردها با محوریت گیاهان دارویی، برق و الکترونیک و سرب و روی مطرح شده اند. 
طیبی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه علمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این میان هفت ماموریت برای جهاد دانشگاهی به تصویب رسید که 2 فقره از آنها در حوزه آموزش، یک فقره در حوزه فرهنگ و چهار فقره در بخش پژوهشی است. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بر لزوم تولید فناوری در کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که بتوان به جای خرید تکنولوژی برای راه اندازی صنعت یا پروژه ای در کشور، اقدام به تولید این فناوری در داخل و با استفاده از توان بومی کرد، موفقیت ارزشمند و ارزنده ای نصیب کشور می شود. 
وی تاکید کرد: باید صاحب فناوری شد و به جای خرید تکنولوژی خارجی، با دستیابی به فناوری های بومی در همان زمینه ها، امتیاز کسب کرد. 
طیبی اضافه کرد: الگوسازی خوبی در کشور انجام شده است و با توجه به توان خوب ایران در عرصه تولید علم، باید به شکل گسترده، هماهنگ و برنامه ریزی شده به سمت تولید فناوری حرکت کرد. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: حرکت هماهنگ، گسترده و برنامه ریزی شده مانع از آن می شود که با تغییر دولت ها، سلایق شخصی اعمال شود و رویه اجرای برنامه ها تغییر یابد. 
وی بر لزوم سیاسی نکردن مسائل تاکید و ابراز کرد: برای پیشرفت باید تحریم ها را دور زد و از نخبگان حمایت کرد که اگر این حمایت نباشد کشور به رشد و ترقی دست نخواهد یافت. 
جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش، تجاری سازی فناوری و توانمند سازی دانش آموختگان تاکنون به ارائه خدمت پرداخته است. در زمان حاضر علاوه بر دفتر مرکزی، 35 واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، 11سازمان، 7مرکز، 8موسسه، 3 پژوهشگاه، 26پژوهشکده، 2دانشگاه، 6 موسسه آموزش عالی، 43واحد آموزشی علمی کاربردی، 2پارک علم و فناوری و 11شرکت دانش بنیان وابسته به این نهاد در حال فعالیت هستند. 
جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار با حضور استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در محل ساختمان جهاددانشگاهی این استان به مدت 2 روز (10 و 11 اسفند) برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران