پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522462 تاریخ : 1399/08/20-14:09:24
,17,
83 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رییس جمهور خبر داد:

83 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: طی سال های گذشته حدود 83 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از فرینا ، مرتضی بانک درباره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: هرچند نقص هایی در این مناطق وجود دارد که باید رفع شود اما طی 7 سال گذشته حدود 135 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خارج از کشور انجام گرفته از سوی دیگر حدود 39 میلیارد دلار تولیدات این مناطق به داخل کشور وارد شده است و با توجه به واردات، حدود 45 میلیارد دلار تراز مثبت ارزشمندی ایجاد شده است.

1900 واحد صنعتی و تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

وی با بیان اینکه حدود 540 واحد نوآور و دانش بنیان در مناطق آزاد و ویژه تشکیل شده، افزود: علیرغم اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمتر از 0.4 درصد از خاک کشور را تشکیل داده و 1.2 درصد از جمعیت کشور را داراست، حدود 510 هزار نفر اشتغال در این مناطق ایجاد شده و به جز واحدهای خدماتی حدود 1900 واحد صنعتی و تولیدی در آن دایر شده است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه براساس شاخص ها، بیکاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از متوسط کشور کمتر است، اضافه کرد: طی سال های گذشته حدود 83 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و حدود 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.

طی سال های گذشته حدود 83 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و حدود 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.

صادرات سالانه 19 میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مرتضی بانک افزود: متوسط صادرات سالانه کشور 40 میلیارد دلار است که از این رقم 19 میلیارد دلار آن سهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران