پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6846 تاریخ : 1391/08/20-05:52:37
,11,16,17,
70درصد گرانی بلیط هواپیما چه توجیهی دارد!

70درصد گرانی بلیط هواپیما چه توجیهی دارد!

مسئولان برای سفرهای زیارتی تسهیلات در نظر گرفته یا از درصد افزایش قیمت بلیط بکاهند.

با افزایش قیمت ها در بازار داخلی ، این بار سازمان هواپیمایی برای آنکه از کاروان گران شدن و گران کردن عقب نماند، با یک شوک جهشی تا 70درصد قیمت سفرها را افزایش داد.!

به گزارش بانک و صنعت: کارشناس های اتقتصادی بر این باورند که هر گونه گران شدن در عرصه حمل و نقل کشور مانند گرانی حامل های انرژی بر افزایش قیمت دیگر کالاها  اثر نامطلوب می گذارد ، هر چند که در خصوص حمل و نقل هوایی این گرانتر شدن ها کمتر باشد. تردیدی نیست که افزایش قیمت بلیط مسافر در داخل و خارج از کشور از نظر رفتاری و حتی روانی به علت اثاری که بر پرداخت کننده قیمت بلیط می گذارد اثر گذار است  اما در عین حال کم نیستتند کالاهایی که بنا بر ضرورت باید با خطوط هوایی از خارج به داخل کشور یا از منطقه ای به منطقه دیگر حمل شود.

در میان افزایش قیمت بلیط هواپیما برای مسافران ، بی تردید  قیمت حمل بار هم افزایش می یابد و شاید کسانی که مسافرت می کنند یا بار خود را با هواپیما منتثل می کنند، کمتر دچار فشار روحی شوند، ، لیکن این مساله برای مسافران امکان مذهبی و سفرهای زیارتی  نیازمند یک بازنگری است.

شایسته است که مسئولان سازمان هواپیمایی کشور ، حداقل بهای پروازها به مشهد مقدس ، قم و دیگر اماکن مقدس را که مردم در داخل و خارج از کشور فقط برای زیارت به این شهرها و مکان های سفر می کنند اندکی کاسته و بدون معطلی در افزودن قیمت بلیط تجدید نظر کنند.

 

به خاطر داشته باشیم که بسیاری از مردم به خصوص روستائیان با قناعت و ذخیره سازی سالانه تلاش می کنند تا برای زیارت بارگاه مقدس حضرت رضا (ع) هر سال یا دو سال یکبار به پا بوس  آقای خود بروند و این افزایش قیمت ها اگر چه ممکن است آن ها از رفتن منصرف نکند ، اما اثار خود را به جای می گذارد و مسئولان امر در دولت و سازمان هواپیمایی و همه و همه باید پاسخگوی این تاثثیرات منفی باشند.

مردم ، مردمی متدین و دیندار هستند، لذا مسئولان در تصمیم های مقطعی یا طولانی مدت باید به جوانب امر نیز توجه کنند و با این افزایش های جهشی و شوک آور ، مانع از  سفرهای زیارتی خلق الله نشوند، ضمن آنکه گرانی تا این میزان برای سفرهای دیگر هم بسیار گران و غیر قابل قبول است.

افزایش قیمت های باید سنواتی و به مرور صورت گیرد تا افکار عمومی آن را بپذیرند. و رفتارهای اینگونه  ، پاسخ های منفی به دنبال دارد که باید مراقب بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران