پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5642 تاریخ : 1391/04/08-00:00:00
,2,
حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک کشاورزی است

حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک کشاورزی است

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت : هر ‌سال برای اطمینان از کارایی و اثربخشی سازمان و بهبود عملکرد مدیریت‌ها ، حسابرسی بهبود عملکرد در دستور کار بانک قرار دارد.

 به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی،ماهی‏کار در همایش هماهنگی بررسی بهبود عملکرد مدیران گروه‌های استان ها افزود: ایجاد یا حفظ سازمان‌های پاسخ‍گو و مسئول از دغدغه های جوامع امروزی است و این مشکل را هرگز نمی‌توان به طور کامل حل کرد اما می‌توان به کمک ساختارها و مکانیسم های نظارتی از شدت آن کاست یا کنترل کرد.
ماهی‏کار ادامه داد: در کنار پاسخ‍گو و مسئول بودن سازمان‌ها به صورت عمومی ، مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در بانک ها هم به طور جدی در دستور کار شبکه بانکی است و هم‌اکنون در ساختار سازمانی بانک کشاورزی حداقل دو مدیریت و یک حوزه مستقل مسئولیت این مهم را عهده‌ دار هستند.
وی افزود: اگر وظایف این قسمت ها به درستی انجام نشود علاوه بر خدشه‌دار شدن اعتماد عامه و سلب شدن اطمینان ها، عملکرد مجموعه بانک در هاله‏ای از ابهام قرار می‌گیرد و آبروی سازمان به همراه ذینفعان داخلی لکه‌دار می‌شود.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی به جنبه‏های نظارتی حوزه اعتبارات و وصول مطالبات اشاره کرد و از نظارت به هنگام تخصیص منابع، نظارت بر نحوه مصرف منابع و نظارت بر بازگشت منابع پرداختی به عنوان مفاهیم بهداشت اعتباری نام برد.
ماهی‏کار در ادامه گفت: نظام نظارتی کارا باید شاخص هایی داشته باشد که این شاخص‌ها شامل به هنگام بودن، قابل اطمینان بودن ،معنی‌دار بودن، هشدار دهندگی و پیش بینی کنندگی است و در شاخص ‌های تنظیمی بانک برای بررسی بهبود عملکرد مدیریت‌ها به آن توجه شده است.
وی از همکاران نظارتی به عنوان چشم سازمان یاد کرد و گفت : از مهم‌ترین فعالیت ‌های بخش نظارت، تعیین معیار و ضابطه ، تطبیق و ارزیابی عملکرد با معیارها و ضابطه ها، تشخیص صحت یا انحراف ، اعلام نتیجه و پیگیری تا انجام اصلاحات است که این موضوع در بانک به طور بهتری اقدام می شود.
وی گفت : نظارت بدون وجود برنامه مفهومی ندارد و به همین خاطر علمای مدیریت این ‌دو را شبیه تیغه های یک قیچی که برای انجام این کار مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد ، دانسته‌اند.
ماهی‌کار افزود : در نظام بهبود عملکرد بانک کشاورزی ، شاخص ‌های مورد نیاز بومی می شود و پس از بررسی و ‌شناسایی نقاط قوت و ضعف ، به منظور برنامه‌ریزی
در شرایط رقابتی در اختیار مدیریت شعب بانک در استان ها قرار خواهد گرفت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران