پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5495 تاریخ : 1391/03/27-00:00:00
,6,
خودروهایی که فقط نام ملی را یدک می کشند

انتقاد از کیفیت تولید داخلی در صنعت خودرو!

خودروهایی که فقط نام ملی را یدک می کشند

اما همیشه سوالی که در اذهان عمومی وجود دارد این است که آیا در کشور ما به خصوص در صنعت خودرو اینگونه است؟

در دنیای تولید مطابق آنچه در جهان صنعت رایج است ،دامنه کاربرد و گرید کیفی هر محصول صنعتی باید با روش های رعایت اصول ایمنی و کاربردی برای هر کالایی توسط تولید کننده از پیش

 

متاسفانه با نگاهی گذرا به تولید خودرو طی چند دهه گذشته خواهیم دید این صنعت به جای اینکه بیشتر کیفیت را افزایش دهد فقط قیمت را بالا برده است.تردیدی نیست که صنعت خودرو کشور طی این چند سال از رشد کمی برخوردار بوده است ،اما راه توسعه را که کیفیت نیز جزو شاخصه های اصلی آن است با کندی در حال پیمودن است.هر چند طی این سال ها مدیران واحد های خودرو ساز و نیز مسولان و سیاست گذاران صنعتی در مورد ارتقای کیفیت و کاهش قیمت بسیار سخن گفته اند و در آینده نیز خواهند گفت و درسال ۸۹ نیز مصوبه ارتقاء کیفی خودرو های داخلی را به خودرو سازان ابلاغ و آنان را ملزم به رعایت آن کرده اند  اما متاسفانه در عمل این سخنان و تدوین اینگونه مصوبات همانطور که در سال های گذشته حاصلی  نداشته  ودرآینده نیزنخواهد داشت.باید توجه داشت آنچه مانع توسعه کیفی در صنعت خودرو ایران شده است مشکلات مالی و یا تخصص نیست مشکل اصلی دیدگاه و جهت‌گیری مدیران این صنعت و فقدان سیاست‌های حمایتی از تولید کنندگان اصلح نزد سیستم نظارت است که حرکت مارا کند کرده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت: در حال حاضر خودروهایی که در داخل کشور تولید می شوند بر خلاف شعارهای تبلیغاتی شرکت های خودروساز، هیچکدام صد در صد تولید ملی نبوده و این شرکت ها برای تأمین قطعات دست به دامن واردات قطعات چینی و سایر کشورها می شوند.

عزیزاکبریان ادامه داد: شرکت های خودروسازی برای تبلیغات و فروش بیشتر محصولات، قبل از تولید محصول، خودروها را با عنوان خودروی ملی عرضه می کنند، در صورتیکه این چنین نیست و در کشور خودرویی ساخته نمی شود که تمام قطعات آن در داخل تولید شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خودرویی می توان لقب خودروی ملی را اطلاق کرد که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در سطح ملی باشد، اظهارداشت: در سال های اخیر خودروهایی در داخل تولید شده که در تبلیغات آن برای پیش فروش از لقب خودروی ملی استفاده می شود، اما نه از لحاظ تأمین قطعات و نه از لحاظ قیمت و کیفیت در سطح ملی نیست و هر ایرانی نمی تواند این نوع خودروها را خریداری کند.

وی با اشاره به برنامه های کمیسیون صنایع و معادن در مجلس ، افزود: با توجه به اینکه کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس نهم به تازگی شکل گرفته، رسیدگی به ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی و تناسب آن با قیمت، در دستور کار جلسات آینده کمیسیون قرار خواهد گرفت و این موضوع جهت بررسی بیشتر مورد رسیدگی قرار می گیرد.

اکبریان تصریح کرد:در حال حاضر تسهیلات ارزی ارایه شده در بخش تولید به دلیل نوسان دربازار ارز موجب افزایش بازپرداخت تسهیلات شده که این موضوع به ضرر تولید ملی است 

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران