پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5456 تاریخ : 1391/03/23-00:00:00
,2,
ویژگی های نظام کنترل داخلی بانک توسعه صادرات تشریح شد

ویژگی های نظام کنترل داخلی بانک توسعه صادرات تشریح شد

بانک توسعه صادرات ایران به منظور ارتقای نظام کنترل داخلی خود، با ایجاد مدیریت امور بازرسی و حسابرسی داخلی، ادارات حسابرسی و بازرسی را تفکیک کرده و وظایف خود را بی طرفانه و

به گزارش بانک و صنعت به نقل از  بانک توسعه صادرات ایران، آقای حبیب احمدی رئیس اداره حسابرسی این بانک با بیان مطلب فوق گفت: بانک توسعه صادرات با بازنگری و اصلاح مستمر دستورالعمل های ارزی و ریالی، برخی از فعالیت های کنترلی و نظارتی واحدهای ستادی را به موسسات معتبر حسابرسی برون سپاری کرده و از مشاوره های تخصصی برای ارتقای نظارت خود بهره مند می شود.

وی اظهار داشت: هیات داوران بیست و دومین همایش سیاست های پولی و بانکی، گزارش مدیریت امور بازرسی و حسابرسی داخلی بانک توسعه صادرات ایران از ویژگی های نظام کنترل داخلی این بانک را جهت ارائه انتخاب کرد که تحت عنوان نظارت بانکی و سیاست های احتیاطی ارائه گردید.

رئیس اداره حسابرسی بانک توسعه صادرات گفت: گزارش مذکور حاصل نتایج به دست آمده از تحقیق در پنج حوزه محیط کنترلی، شناسایی و ارزیابی ریسک، فعالیت های کنترلی اطلاعات و ارتباطات، خود ارزیابی، نظارت و اصلاح نارسایی ها و نتایج حاصله می باشد.

وی افزود: در بخش کنترل داخلی، ارتقاء جایگاه واحد بازرسی و حسابرسی داخلی از سطح اداره به مدیریت، تشکیل اداره مبازره با پولشویی و تشکیل کمیته های تخصصی، از اقدامات بانک در حوزه کنترل داخلی بوده، که در بانک توسعه صادرات ایران به اجرا گذاشته شده است.

آقای احمدی گفت: در حوزه ریسک، در اجرای استانداردهای جهانی به ویژه استاندار بازل 2 و مقررات بانک مرکزی در خصوص کنترل های داخلی و به منظور شناسایی و ارزیابی مستمر ریسک های مرتبط با فعالیت های بانکی، تشکیل اداره مستقل "مدیریت ریسک" جهت تهیه گزارش های مربوط به سنجش ریسک و گزارش های مربوط به ریسک پرتفوی اعتباری، ریسک تمرکز اعتباری، ریسک نقدینگی و... تشکیل شد.

همچنین در حوزه فعالیت های کنترلی، در دو مرحله وضع سیاست ها، رویه ها و پایش میزان تطبیق فعالیتها با سیاست های وضع شده اقدامات لازم صورت گرفت که بهبود نظام های کنترلی و حسابرسی داخلی به عنوان یکی از راهبردهای هفتگانه بانک، تدوین و بروز رسانی مستمر دستورالعمل جامع حسابرسی و بازرسی از شعب، تدوین برنامه رسیدگی سالانه از واحدهای صف و ستاد توسط مدیریت بازرسی و حسابرسی، تدارک نرم افزارهای کنترل و گزارش گیری جهت رسیدگی به عملیات واحدهای بانک و نیازسنجی آموزشی، برگزاری همایش های ادواری در خصوص تربیت و آگاهی نظارت و کنترل از جمله فعالیتهای بانک در حوزه مذکور است.

آقای احمدی افزود: در حوزه اطلاعات و ارتباطات، ثبت کلیه فعالیت های تسهیلاتی در بانک جامع اطلاعات مشتریان، استقرار نرم افزار سراسری مکاتبات بانک، طراحی و اجرای نرم افزار اطلاعاتی مشتریان در سطح بانک، پیاده سازی سیستم های نرم افزاری مختلف جهت مکانیزه نمودن عملیات بانکی شعب که منجر به یکپارچگی اطلاعات، سرعت و دقت در گزارش گیری و گزارش دهی به مراجع درون و برون سازمانی، امنیت اطلاعات و بهبود شیوه های اطلاع رسانی به سازمانهای ذیربط می گردد، از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته می باشد.

وی گفت: در بخش خود ارزیابی و اصلاح نارسایی ها نیز می توان به فعالیت هایی همچون تدوین چرخه کامل گزارش های حسابرسی ادواری مدیریت بازرسی و حسابرسی داخلی از کشف نارسایی تا اصلاح آن ، بررسی گزارش های نقاط ضعف گذشته، بازنگری و اصلاح مستمر دستورالعمل های ارزی و ریالی، اشاره کرد.

رئیس اداره حسابرسی داخلی بانک توسعه صادرات در خاتمه، اعمال کنترل بهتر، ارائه گزارش های جامع و به موقع به مراجع مختلف برون سازمانی، انجام هماهنگی بیشتر در عملکرد و فعالیتهای بخش ها و سطوح مختلف بانک را از جمله نتایج اجرای نظام کنترل داخلی بانک توسعه صادرات برشمرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران